ارائه تسهیلات 6 هزار میلیاردی به شرکت های دانش بنیان در 7 ماهه نخست سال جاری

به گزارش نوای پرنده پارسی، قائم مقام بانک مرکزی گفت: براساس آمار ها در 7 ماهه نخست سال جاری بیش از 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان ارائه شده است.

ارائه تسهیلات 6 هزار میلیاردی به شرکت های دانش بنیان در 7 ماهه نخست سال جاری

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

به گزارش، اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان آنالیز دستاورد ها و مسائل اقتصاد شرکت های دانش بنیان و نوآورانه گفت: خوشبختانه بانک ها و موسسات اقتصادی در چند سال اخیر اقدامات خوبی را در ارائه تسهیلات به استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان صورت داده اند، به طوری که براساس آمار ها تا خاتمه مهر سال 97 حدود یکصدهزار و 570 میلیارد ریال تسهیلات ارائه شده که نشان دهنده رشد 51 درصدی است.

او ادامه داد: براساس آمار ها میزان تسهیلات در 7 ماهه نخست سال 98 در حدود 61 هزار و 605 میلیارد ریال بوده که نسبت به 7 ماهه نخست سال گذشته 52 درصد رشد نموده است. همچنین تسهیلات پرداختی در مهر سال جاری به 202 شرکت دانش بنیان حدود 10 هزار میلیارد ریال بوده است.

کمیجانی اضافه نمود: همچنین به حدود 737 شرکت دانش بنیان با میانگین 83 میلیارد ریال تسهیلات ارائه شده است و در این عرصه 23 بانک و موسسه اعتباری با استارت آپ ها همکاری داشته اند.

قائم مقام بانک مرکزی توضیح داد: در شرایط کنونی بانک مرکزی این آمادگی را دارد تا با مسئولان ذیربط در حوزه فعالیت شرکت های دانش بنیان همکاری داشته باشد تا شرایط بهتری از نظر ارائه تسهیلات و امکانات برای استارت آپ ها در نظر گرفته گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3267

به "ارائه تسهیلات 6 هزار میلیاردی به شرکت های دانش بنیان در 7 ماهه نخست سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه تسهیلات 6 هزار میلیاردی به شرکت های دانش بنیان در 7 ماهه نخست سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید