اگر می خواهید فریلنسر شوید، از این اشتباهات دوری کنید

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران: برای برخی از افراد شروع کار به عنوان یک فریلنسر، یک انتخاب مهم در زندگی محسوب می شود. شاید به حس ماجراجویی رئیس خود بودن یا هیجان دریافت پروژه جدید علاقه داشته باشید و بتوانید از شغل خود لذت بیشتری ببرید.

اگر می خواهید فریلنسر شوید، از این اشتباهات دوری کنید

ولی برای دیگر افراد دورکاری یا همان فریلنسینگ بر آن ها تحمیل شده و بر حسب شرایط گوناگون بر عهده شان قرار گرفته شده است. در حقیقت اگر به این افراد شانس جدیدی برای کار داده شود، احتمال زیاد ترجیح می دهند به دنبال شغل و حرفه دیگری بروند.

صرف نظر از دلیل آنکه چرا به طور فریلنس مشغول به فعالیت شده اید، برای آنکه بتوانید فرد موفقی باشید، باید نکات مهم بسیاری را در نظر بگیرید. ممکن است اشتباهات بسیاری در این روند انجام و تکرار شود. در ادامه مطلب با بدترین اشتباهات فریلنسر ها آشنا می شوید.

1- بدون برنامه آغاز نکنید

فریلنسینگ یا دورکاری یک صنعت توسعه یافته است. از سال 2018 بیش از 56 میلیون آمریکایی به صورت فریلنس مشغول به کار شده اند. قبل از آنکه به طور رسمی به یک فریلنسر تبدیل شوید، باید در رابطه با محل کار، مرکز تجارت و هر مکانی که قرار است با آن کار کنید، مطالعه داشته باشید و برنامه ریزی کنید که چگونه کسب درآمد خواهید کرد.

باید بدانید که:

چه چیزی می فروشید.

قیمت محصول یا خدماتتان باید چقدر باشد.

رقابت شما با همه ضعف هایش در تجارت چگونه است.

نقاط قوت و دارایی های شما چیست.

چگونه هزینه های ضروری استارتاپ خود را تأمین کنید.

چه نوع بازاریابی برای هدفتان نیاز دارید.

آیا افراد زیادی در زمینه کاری شما مشغول به فعالیت هستند؟ آیا تعداد افراد در این حرفه کم است، ولی نیاز و تقاضا به محصول خاص زیاد است؟

اگر این مراحل را انجام ندهید، در حین انجام کار به دام می افتید. بدتر آنکه ممکن است دارایی مالی تان به سرانجام برسد چرا که هزینه ها و زمان بندی استارتاپ خود را به اشتباه برنامه ریزی کرده اید. نسبت به دستیابی و رسیدن به هدف و زمینه کاری خود محتاط و منطقی باشید.

2- آداب و روش صحیح ایمیل زدن را از قلم نیاندازید

بسیاری از فریلنسینگ ها به صورت آنلاین انجام می شوند. ایمیل یکی از راه های ارتباطی مهم محسوب می شود و به همین دلیل آداب و رسوم صحیح ایمیل زدن و نامه نگاری آنلاین باید در آموزه های فرد فریلنس قرار گیرد.

اگر دور کار هستید، ایمیل یکی از روش هایی است که از طریق آن با کارفرما در ارتباط خواهید بود. زمانی که به تازگی در این حیطه وارد می شوید، شاید تصور کنید نیازی به نگرانی در مورد کسب مهارت های لازم برای خدمات مشتری نیست و البته تا حدی حق با شماست.

به عنوان یک فریلنسر، سابقه و توانایی شما برای جذب کار های جدید به سه اصل بستگی دارد:

کیفیت کار

توانایی تحویل کار تا مهلت مشخص شده

کار کردن با شما چه اندازه آسان است.

شاید برایتان سؤال پیش بیاید زمانی که فرد به طور فیزیکی در محیط کاری با کارفرما حضور ندارد، چگونه متوجه می شود کار کردن با او آسان است؟ جواب این است: از طریق ایمیل ها و نوع برقراری ارتباط شما.

اگر بدون رعایت ادب و بدون مسئولیت پذیری وارد صحبت با مشتری و کارفرما شوید، کلمه ها آن ها را متوجه می کنند که شما بهترین فرد برای کار کردن نیستید.

3- با طراحی سایت نامناسب خود را تبلیغ نکنید

حقیقت این است که شما به پورتوفولیو و نمونه کار های بسیار خیالی و وهم برانگیز نیاز ندارید. گاهی همه آنچه نیاز است یک صفحه بیوگرافی، فرم تماس و شاید چند گواهی و مدرک باشد. اگر وب سایت شخصی ندارید یا بدتر از آن وب سایت شخصی تان طراحی بدی دارد، بدانید که راه ارتباطی دیگران و برقراری تماس با شما تحت تأثیر قرار می گیرد. این مسئله می تواند بر ذهنیت و درکی که دیگران در رابطه با حرفه ای بودن شما دارند، هم اثر بگذارد.

اگر شما در زمینه فروش خدمات دیجیتال فعال هستید، چگونه می خواهید در حالی که صفحه شخصی قدیمی و بدون طراحی مناسب دارید، مشتری خود را متقاعد کنید که محصول مناسبی ارائه خواهید داد؟ چگونه قرار است افراد را قانع کنید نویسنده محتوای حرفه ای هستید در حالی که پورتوفولیو و نمونه کارهایتان پر از ایراد و اشکال است؟

شما نمی توانید صادق نباشید. تنها گزینه ای که پیش پایتان قرار می گیرد، به روز کردن وب سایت شخصی است. می توانید از نظرات دیگران نیز برای این منظور استفاده کنید.

4- برقراری ارتباط با شما نباید سخت باشد

زمانی که فریلنس می شوید، باید فکر کنید دیگران چگونه می توانند به شما کار سفارش دهند و به شما دسترسی داشته باشند. در دهه 1990 میلادی، فریلنسر ها باید خدمات خود را دفترچه های تلفن، تبلیغات روزنامه ای و کارت های مخصوص به خود ذکر می کردند. این بستر کوچک برای ارائه اطلاعات معمولاً حاوی اسم، موقعیت و شماره تماس آن ها بود تا کارفرما بتواند قبل از ملاقات سؤالاتی در رابطه با نحوه کار و سابقه از او بپرسد.

با وجود آنکه بسیاری از فریلنسر ها در دنیای امروز به صورت آنلاین فعالیت می کنند، ولی همچنان اطلاعات پایه مورد نیاز است. برای این نوع حرفه باید جزییات برقراری تماس را هم در پروفایل خود ذکر کنید. اطلاعات مورد نیاز عبارت اند از:

اسم

ایمیل آدرس

شماره تماس (اختیاری)

تعدادی از صفحات شبکه های اجتماعی تا مشتری بتواند پروفایل و نمونه کاری تان را بررسی کند.

یکی از معایب کار کردن به صورت آنلاین این است که فضای رقابتی بیشتر حس می شود. ولی به جای آنکه فقط در مقیاس منطقه ای رقابت کنید، اکنون مقیاس جهانی است. اگر پرداخت هزینه از طریق مشتری به شما سخت باشد، به سرعت فرد دیگری را جایگزین می کند که این مشکل را نداشته باشد. همه افراد به دنبال راحتی می گردند.

5- تمرکز خود را از دست ندهید

زمانی که تازه فعالیت فریلنسری را آغاز می کنید، در یک نقطه با خود می گویید: من می توانم رئیس خود باشم. نیازی نیست بر اساس برنامه دقیق فعالیت داشته باشم یا صبح زود از خواب بیدار شود، چون در خانه کار می کنم! ولی باید بدانید که این تصورات اشتباه است.

فقط به دلیل اینکه در خانه مشغول به انجام کار هستید، به آن معنا نیست که می توانید فضای کاری خود را مانند تخت خواب در نظر بگیرید. بی شک می توانید برنامه خود را به گونه ای تنظیم کنید که صبح دیرتر از خواب بیدار شوید و در عین حال مجبور به رفت و آمد هم نیستید، ولی کار کردن در خانه می تواند با حواس پرتی های بسیاری همراه باشد.

با انجام کار های روزمره، صدای موسیقی، تماشای تلویزیون، تلفن همراه و پیغام های مختلف حواستان پرت می شود. به زودی فضای کار و خانه تان مشابه هم و به یک فضا تبدیل می شوند، چرا که مغزتان به می گوید بر اساس زمان پیش نمی روید. این روند قطعاً می تواند بهره وری شما را کاهش و تحت تأثیر قرار دهد.

حال که با برخی از اشتباهات رایج در فریلنسینگ آشنا شدید، با در نظر دریافت نکات می توانید به راحتی آن ها را برطرف کنید و دیگر نگران حرفه خود نباشید.

منبع: makeuseof

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: برترین ها
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1869

به "اگر می خواهید فریلنسر شوید، از این اشتباهات دوری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر می خواهید فریلنسر شوید، از این اشتباهات دوری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید