مزایای توسعه ابزارهای مالی بورس کالا برای صنایع

به گزارش نوای پرنده پارسی، سیدحمید میرمعینی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: بورس های کالایی ماموریت های مختلف دارند، از جمله آنها می توان به دسترسی یکسان به محصولات، شفافیت قیمتی و کشف قیمت صحیح و منصفانه اشاره نمود.

مزایای توسعه ابزارهای مالی بورس کالا برای صنایع

کارشناس ارشد بازار سرمایه اضافه نمود: بورس کالا بستری است که در آن عرضه و تقاضا و کشف قیمت ها به طور شفاف و با نظارت شکل می گیرد و طرفین در یک ساختار امن و دارای قوانین تعیین با یکدیگر رقابت می نمایند. وی ادامه داد: در حالت عادی معاملات در بورس کالای ایران به بهترین شکل پیگیری می گردد، اما در برخی مواقع تحریم ها و فضای اقتصادی کشور منجر می گردد تا فضای رقابتی به طور کامل شکل نگیرد و محیط کسب و کار به شکل منسجم فعالیت نکند.

وی توضیح داد: بورس کالا با هدف کشف قیمت درست محصولات و رسیدن سود حاصل از فراوری به فراورینمایندگان به وجود آمد تا محصولاتی که در این بورس معامله می شوند، از قیمت گذاری در امان باشند که امیدواریم این موضوع حتی در شرایط مختلف اقتصادی نیز رعایت گردد تا از واقعیت های اقتصادی فاصله نگیریم و فعالان اقتصادی قدرت تصمیم گیری براساس واقعیت ها را داشته باشند.

میرمعینی گفت: عملکرد بورس کالا طی یک دهه گذشته برای همه فعالان صنایع تعیین است، بازارهایی که بدون هیچ معیار و قاعده ای فعال بودند وارد یک چهار چوب تعیین، شفاف و قانونی شدند و دیگر خبری از ایجاد قیمت گذاری های غیرمنطقی و تشکیل بازار سیاه نشد.

وی با اشاره به کارکرد ابزارهای متنوع بورس کالا تشریح کرد: بورس کالا ابزارهای کاربردی زیادی دارد که باید توسعه یابد؛ با توسعه این ابزارها و افزایش عمق و تعداد فعالان در این ابزارها، شاهد سهولت در تامین مالی و برطرف بسیاری از دغدغه های فعالان صنایع از جمله نوسانات قیمتی و تامین مواد اولیه در آینده، خواهیم بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 492

به "مزایای توسعه ابزارهای مالی بورس کالا برای صنایع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای توسعه ابزارهای مالی بورس کالا برای صنایع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید