750 هزار دانش آموز آذربایجان شرقی سال جاری به مدرسه می روند

به گزارش نوای پرنده پارسی، جعفر پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، در مصاحبه با خبرنگاران، ابراز داشت: 68 هزار نفر اول ابتدایی در سراسر استان آذربایجان شرقی، روز 31 شهریور به کلاس اول ورود پیدا کردند.

750 هزار دانش آموز آذربایجان شرقی سال جاری به مدرسه می روند

وی اضافه کرد: سال جاری 58 هزار نفر از فرزندان استان آذربایجان شرقی نیز در مقطع پیش دبستانی تحصیل خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی همچنین گفت: در طرح بازگشایی مدارس از تمامی ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی آموزش و پرورش برای بازگشایی با نشاط و بهتر در اول مهر بهره گیری می گردد.

وی با بیان اینکه 750 هزار دانش آموز پیش دبستانی تا دوره دوازدهم، اول مهر وارد مدارس می شوند اضافه کرد: برای عملیات بزرگ بازگشایی مدارس، کمیته ها در 39 ناحیه و منطقه استان فعال گردیده و مدرسه به مدرسه آمادگی آنها برای اول مهر آنالیز گردیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اجرای طرح سنجش دانش آموزان پیش دبستانی و اول ابتدایی، سازماندهی معلمان، تعمیر و تجهیز مدارس و فضاسازی را از جمله اقدامات اجرا شده برای آمادگی مدارس تا اول مهر برشمرد.

وی با اشاره به تعداد مدارس استان گفت: 5 هزار و 200 ساختمان فیزیکی مدارس دولتی و بیش از 3 هزار مدرسه غیر انتفاعی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد.

پاشایی ادامه داد: در در مجموع بیش از 8 هزار و 950 مدرسه در سطح استان فعالیت می نماید که حدود 390 مدرسه در 2 نوبت صبح و عصر استفاده می گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از تحقق بیش از 90 درصد ثبت نام در مدارس اطلاع داد و مطرح نمود: 680 هزار نفر از دانش آموزان ثبت نام نموده اند که به علت نوع ثبت نام پیش دبستانی ها، روند ثبت نام این مقطع در مهرماه هم ادامه دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 269

به "750 هزار دانش آموز آذربایجان شرقی سال جاری به مدرسه می روند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "750 هزار دانش آموز آذربایجان شرقی سال جاری به مدرسه می روند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید