علاقه به داستان،بچه ها را برای فعالیت های اجتماعی مالی آینده آماده می نماید

به گزارش نوای پرنده پارسی، ضروری است به فرزندان مان نشان دهیم کتاب و کتابخوانی می تواند حتی از بازی های ویدیویی سرگرم کننده تر باشد ولی مهمتر از آن معرفی کتاب خوب به آنهاست.

علاقه به داستان،بچه ها را برای فعالیت های اجتماعی مالی آینده آماده می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از هافینگتون پست، همواره یکی از نگران های والدین و کارشناسان و روان شناسان کودک علاقمند کردن بچه ها سنین پایین به کتابخوانی و مطالعه بوده و هست و در طی سال ها و دهه های گذشته یک دو جین کتاب و مقاله درباره این موضوع نوشته شده است. البته فواید و اهمیت کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست و برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی راه های زیادی وجود دارند. از ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدرسه گرفته تا ترغیب بچه ها به خواندن کتاب مخصوص شان در خانه. برای یافتن راه های تشویق فرزندانمان به مطالعه، اول باید در خصوص فایده کتاب با آن ها صحبت کنیم. ضروری است به فرزندان مان نشان دهیم کتاب و کتابخوانی می تواند حتی از بازی های ویدیویی سرگرم نماینده تر باشد.

به هر حال راه های زیادی برای علاقمند کردن بچه ها به کتاب وجود دارد ولی شاید کمتر کسی درباره نوع کتاب های معرفی شده به بچه ها صحبت نموده باشد. اکثر کارشناسان درباره روش های علاقمند کردن بچه ها به کتاب حرف می زنند ولی هیچ کتاب مناسبی برای آنها پیشنهاد نمی نمایند. به بچه ها کتاب های خوب معرفی کنید خودشان تا آخر عمر کتابخوان می شوند. شاید در نگاه اول از هر کسی که بپرسید کتاب های مصور، شعر و اینجور کتاب ها را پیشنهاد می نماید ولی به طور حتم کتاب های نقاشی شاید در چند روز اول بتواند با بچه ها رابطه برقرار کند و علاقه ای زودگذر در آنها ایجاد کند ولی برای یادگیری مفاهیم و واقعیت های زندگی بزرگسالان احتیاج به نوشتن کتاب هایی با محتوای مناسب احتیاج است.

موسسه تحقیقاتی اسکولاستیک (Scholastic) آمریکا اخیراً نتایج تحقیقات میدانی خود را درباره کتابخوانی بچه ها 8 سال منتشر نموده است. آمارهای این موسسه نشان می دهد حدود 57درصد بچه ها 8ساله آمریکایی برای تفریح کتاب می خوانند درحالیکه همین رقم برای بچه ها 9ساله نزدیک به 35درصد است. در خصوص علاقه به کتاب ها همین کاهش در بین بچه ها وجود دارد. 40 درصد بچه ها 8ساله در نظرسنجی این موسسه گفتند که کتاب خواندن را دوست دارند درحالیکه تنها 28درصد بچه ها 9ساله مطالعه کتاب را یکی از علایق خود اعلام کردند.

در یافته های روان شناختی بچه ها ثابت شده که علاقه به داستان و مطالعه داستان بچه ها را برای فعالیت های اجتماعی مالی آینده آماده می نماید ولی این نکته نباید فراموش گردد که هر داستانی هم برای آنها مناسب نیست. اشتباهات زیادی در معرفی کتاب ها و داستان ها به بچه ها وجود دارد. اخیراً دپارتمان آموزش ایالت فلوریدا برای مدارس این کشور یک سری لیست کتاب و داستان اعلام نموده که اکثر کتاب ها داستان های کلاسیک مربوط به سال های 1800 تا 1950 میلادی می شوند. خب مطالب آموزنده بسیاری در داستان های کلاسیک وجود دارد ولی وقتی عمیق تر نگاه می کنیم متوجه می شویم مسائل و دغدغه های جامعه امروز تفاوت های بسیاری نموده است و در اصل داستان هایی باید برای بچه ها نوشته گردد که آنها بر اساس سبک زندگی امروزی دوست دارند.

بسیاری از والدین و معلمان داستان هایی به بچه ها معرفی می نمایند که شخصیت ها و قهرمانان آن داستان ها مربوط به قرون گذشته است و قادر نیستند جوابگوی احتیاجهای روحی بچه ها نسل اخیر باشند. ما همواره دنبال روش های عجیب و غریب برای علاقمند کردن بچه ها به کتاب خواندن هستیم ولی هیچ وقت سعی نمی کنیم کتاب های مورد علاقه مناسب با روحیات آنها پیدا کنیم. ماموریت هر کدام از خانواده ها این است که بر اساس شخصیت و روحیه فرزند خودشان کتاب مناسب آنها را پیدا نمایند. اول خودشان بخوانند و بعد به بچه ها معرفی نمایند. مطمئن باشید خودشان تا آخر عمر کتابخوان می شوند.

چطور بچه ها را به مطالعه علاقه مند کنیم

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3045

به "علاقه به داستان،بچه ها را برای فعالیت های اجتماعی مالی آینده آماده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علاقه به داستان،بچه ها را برای فعالیت های اجتماعی مالی آینده آماده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید