ژاپنی ها به سرعتی 100 هزار برابر سریع تر از اینترنت خانگی رسیدند

به گزارش نوای پرنده پارسی، تصور کنید با همین کابل ها و فناوری های فیبر نوری موجود در دنیا بتوانید به سرعت انتقال اطلاعات بیش از 1 پتابیت بر ثانیه برسید؛ یعنی 1 میلیون گیگابیت بر ثانیه!

ژاپنی ها به سرعتی 100 هزار برابر سریع تر از اینترنت خانگی رسیدند

دانشمندان ژاپنی پیروز شدند این رویا را به واقعیت تبدیل نمایند و یک رکوردشکنی نو دیگر در سرعت انتقال اطلاعات از خود برجای بگذارند.

سرعتی 1000 گیگابیتی

این رکورد نو به وسیله محققان موسسه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات ژاپن (NICT) به ثبت رسیده است. این محققان با استفاده از چندین فناوری نوظهور پیروز شدند به سرعت انتقال اطلاعات 1.02 پتابیت بر ثانیه برسند. آن ها از کابل فیبر نوری چهار هسته ای (لوله های شیشه ای که سیگنال ها را منتقل می نماید) به جای تک هسته در این روش استفاده کردند.

همین طور، از فناوری تقسیم طول موج چندگانه (WDM) با پهنای باند نوری بیش از 20 هرتز برای سیستم انتقال اطلاعات خود بهره بردند. پهنای باند استفاده شده در این روش، در مجموع شامل 801 کانال طول موجی است که بر بستر سه باند رادیویی C و L و S پرداکنده شده است. باندهای رادیویی C و L هم اکنون هم در دسترس هستند ولی باند رادیویی S به صورت آزمایشی در این روش استفاده شده است.

محققان ژاپنی با استفاده از این فناوری ها و بعلاوه تکنیک های تقویت نوری نو و تنظیم سیگنال ها، پیروز شدند اطلاعات را با یک رکورد نو 10.2 پتابیت بر ثانیه به وسیله کابل فیبر نوری به طول 51.7 کیلومتر منتقل نمایند.

100 هزار برابر سریع تر از اینترنت خانگی

دانشمندان ژاپنی می گویند این سرعت انتقال اطلاعات 100 هزار برابر سریع تر از اینترنت خانگی است و از نظر تئوری، می تواند در طول یک ثانبه، 10 میلیون کانال ویدئویی با وضوح 8K را پخش کند.

دانشمندان NICT در طول سال های اخیر، چندین بار رکورد سرعت انتقال اطلاعات را شکسته اند و برای اولین بار نیست که به سرعت بیش از 1 پتابیت بر ثانیه می رسند. این محققان در دسامبر سال گذشته نیز روی کابل فیبر نوری تک هسته ای به رکورد 1.01 پتابیت بر ثانیه دست پیدا کردند.

در رکورد نو آن ها، علاوه بر سرعت بیشتر، مبتنی بر همان کابل های فیبر نوری با قطر 0.125 میلی متری است که اکنون در شبکه های کامپیوتری استفاده می گردد و زیرساخت آن کاملا مهیا است. یعنی این فناوری و سرعت انتقال اطلاعات چندان هم دور از واقعیت نیست؛ اگرچه نمی توان انتظار داشت در خانه ها و به وسیله کاربران نهایی استفاده گردد.

منبع: شبکه چی
انتشار: 21 تیر 1401 بروزرسانی: 21 تیر 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7649

به "ژاپنی ها به سرعتی 100 هزار برابر سریع تر از اینترنت خانگی رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپنی ها به سرعتی 100 هزار برابر سریع تر از اینترنت خانگی رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید