چرا تکواندوکاران المپیکی بلژیک با مربی ایرانی تمرین نمی نمایند؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، جواد آچاب و راحله آسمانی دو تکواندوکار تیم ملی بلژیک هستند که این روزها برای حضور در بازی های المپیک آماده می شوند. در این بین جواد از سیستم رنکینگ کسب سهمیه نموده، ولی آسمانی می بایست در رقابتهای کسب سهمیه قاره اروپا شرکت کند.

چرا تکواندوکاران المپیکی بلژیک با مربی ایرانی تمرین نمی نمایند؟

اما این دو تکواندوکار مدتی است که با علیرضا نصرآزادانی سرمربی ایرانی بلژیک تمرین نمی نمایند. بعد از تغییر کادر فنی، رفتن داود فلاحتگر از این تیم و انتخاب علیرضا نصرآزادانی به عنوان سرمربی، بعضی تکواندوکاران بلژیک از جمله نفراتی که شانس کسب سهمیه دارند به همراه آچاپ به دلیل اختلاف با فدراسیون تکواندو بلژیک اردوی تیم ملی را ترک نموده و با مربی دیگری تمرین می نمایند.

در همین رابطه علیرضا نصر به خبرنگاران گفت: در بلژیک دو بخش فرانسوی و هلندی زبان دارد که این تکواندوکاران به دلیل اختلافی که با فدراسیون دارند، فعلاً با بخش فرانسوی زبان تمرین می نمایند و ما هم در بخش هلندی زبان کار را دنبال می کنیم. البته همه زیر نظر کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هستند.

وی در پاسخ به این سوال که شما مسئولیت کدام تکواندوکاران را برعهده دارید؟ گفت: دو تکواندوکار در وزن 80- کیلوگرم مردان و 67- و 57- کیلوگرم زنان برای حضور در مسابقات کسب سهمیه را آماده خواهیم کرد.

نصر در خصوص اینکه با وجود تمرین راحله آسمانی در بخش فرانسوی زبان، آیا بلژیک قصد تغییر تکواندوکار در وزن 57- کیلوگرم را دارد؟ گفت: در شرایط فعلی که در حال تمرین هستیم و آسمانی هم در آن بخش تمرین می نماید، احتمال تغییر تکواندوکار در این وزن اندک است، ولی ما تکواندوکاران دیگری هم در اردو داریم که باید با ایجاد انگیزه آنها را برای آینده حفظ کنیم.

با وجود صحبت های نصر، پیگیری های خبرنگاران به این نتیجه رسید که بلژیک دو فدراسیون تکواندو مجاز برای هر دو بخش فرانسوی و هلندی دارد که این دو تحت سیاست های کمیته ملی المپیک نفرات المپیکی را بر اساس معیارهای از قبل معین شده آماده می نمایند و همه موارد حتی ریزترین جزئیات از پیش معین شده است و توجه به اینکه کدام تکواندوکار سهمیه گرفته و راهی المپیک می گردد، مربی انتخاب خواهد شد که به نظر می رسد، تکواندوکاران بلژیکی بدون مربی ایرانی راهی المپیک خواهند شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6196

به "چرا تکواندوکاران المپیکی بلژیک با مربی ایرانی تمرین نمی نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا تکواندوکاران المپیکی بلژیک با مربی ایرانی تمرین نمی نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید