پروتکل های بهداشتی در تورهای گردشگری دارای مجوز رعایت می شوند

به گزارش نوای پرنده پارسی، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، پروتکل های بهداشتی در تورهای گردشگری دارای مجوز رعایت می شوند.

پروتکل های بهداشتی در تورهای گردشگری دارای مجوز رعایت می شوند

داستان چیست؟

ریما رستمی گفت: نظارت بر روی این تورها هست و در صورت رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی توسط آنها امکان تذکر و برخورد وجود دارد، اما بر روی تورهای بدون مجوز هیچ نظارتی نیست و مسئولان بایستی برای جلوگیری از فعالیت آنها اقدام نمایند.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری کرونا در تورهای بدون مجوز جای سئوال و ابهام وجود دارد، فعالیت آنها به دفاتر خدمات مسافرتی و تورگردان های مجاز آسیب وارد می نماید.

عضو هیات مدیره انجمن بانوان فعال در صنعت گردشگری کشور ابراز داشت: از سوی دیگر گرانی سرسام آور نرخ بلیت های پروازی، ریلی و ترمینالی ضربه بزرگی به بدنه فعال صنعت بدون دود سفر و گردشگری وارد نموده است.

وی عنوان نمود: همچنین خانواده ها به سفر احتیاج دارند و وادار کردن آنها به یکجانشینی و در خانه ماندن تاثیر منفی بر روحیه اعضای آن و نشاط اجتماعی و هم بر صنعت سفر و گردشگری برجای می گذارد و بهتر است این سفرها در قالب بسته های گردشگری توسط آژانس ها و تورگردان های دارای مجوز انجام گیرد.

گرانی بلیت هواپیما و قطار

رئیس سابق انجمن راهنمایان گردشگری هرمزگان اشاره نمود: اکنون قیمت پرواز راستا بندرعباس تهران به پنج میلیون و 500 هزار تا 15 میلیون و 980 هزار ریال و نرخ بلیت قطار در همین راستا تقریبا بین 2 میلیون و 735 هزار ریال تا یک میلیون و 223 هزار ریال رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به این نرخ های بلیت مقرون به صرفه است انتخاب و اولویت اول مسافران خودرو شخصی باشد، چرا که خودروی شخصی با 5 سرنشین و هزینه سوخت بنزین و جریمه 500 هزارتومانی بطور قطع نسبت به هزینه های سنگین بلیت پرواز یا قطار و در بعضی مواقع اتوبوس برای خانواده 5 نفره صرفه بیشتری دارد.

مدیر شرکت خدمات گردشگری و مسافربری تاکید نمود: نرخ بلیت بندرعباس به شهر زیارتی مشهد نیز با افزایش روبرو بوده بطوریکه نرخ بلیت قطار در این راستا به مبلغی در حدود سه میلیون و 190 هزار تا سه میلیون و 989 هزار ریال و حتی چهار میلیون ریال رسیده که این نیز سفر با خودرو شخصی را به صرفه تر نموده است.

رستمی ابراز داشت: خودرو برای خانواده های ایرانی تبدیل به چیزی شبیه خانه شده که می توانند در آن لوازم پخت و پز، چادر مسافرتی برای نشستن و خواب و وسایل دیگر را درون آن جای دهند و اگر بخواهند بلیت قطار یا هواپیما خریداری نمایند باید بیش از مبلغ جریمه احتمالی بپردازند.

عضو هیات مدیره انجمن بانوان فعال در صنعت گردشگری کشور اشاره نمود: ضمن اینکه سفر با خودرو شخصی از هزینه های دیگر مانند هزینه رفت و برگشت فرودگاه، ایستگاه قطار و پایانه اتوبوس تا هتل یا بومگردی و مسافرخانه می کاهد.

وی یادآور شد: بعضی نیز برای گردش وارد هرمزگان می شوند که شناختی از جاذبه های گردشگری استان و راههای دسترسی به آنها ندارند و در عمل نیز منفعتی برای جامعه محلی ندارند.

مدیر شرکت خدمات گردشگری و مسافربری اشاره نمود: بهتر است این افراد در قالب تورهای گردشگری که توسط آژانس ها و راهنمایان دارای مجوز برای دیدن جاذبه های گردشگری اقدام نمایند تا هم بیشتر از لذت سفر بهره مند شوند و هم دچار مشکل نشده و منفعتی هم به جوامع محلی برسد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6488

به "پروتکل های بهداشتی در تورهای گردشگری دارای مجوز رعایت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروتکل های بهداشتی در تورهای گردشگری دارای مجوز رعایت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید