مقامات نیویورک به دنبال مقابله جدی با انحصار طلبی شرکت های فناوری

به گزارش نوای پرنده پارسی، مقامات ایالت نیویورک قصد دارند با تصویب قانونی در مجلس محلی این ایالت قوانین ضدانحصار را محکم تر نمایند تا بهتر بتوانند با انحصارطلبی شرکت های فناوری مقابله نمایند.

مقامات نیویورک به دنبال مقابله جدی با انحصار طلبی شرکت های فناوری

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از انگجت، قانون جدید ضدانحصار ایالت نیویورک بر علیه شرکت های فناوری قانون ضدانحصار قرن بیست و یکم نام گرفته و دامنه آنچه که رفتار انحصارطلبانه محسوب می گردد را افزایش می دهد، مجازات های درنظر گرفته شده را افزایش می دهد و مقابله قضایی با انحصارطلبی را تسهیل می نماید.

قانون اولیه ضدانحصار که امروزه در بیشتر ایالت های آمریکا اجرا می گردد مربوط به 100 سال قبل است و عمدتا تنها مربوط به همدستی دو شرکت برای انجام اقدامات انحصارطلبانه است. اما در قانون جدید اشکال پیچیده تر زد و بند انحصارطلبانه بین شرکت های فناوری نیز پیش بینی شده و مورد آنالیز قرار می گیرد.

در این قانون تعقیب شخصیت های حقیقی نیز ساده تر شده و مجازات حدبیشتر 15 سال زندان برای انحصارطلبی تجاری در نظر گرفته شده است. همچنین مجازات اقتصادی شرکت های متخلف نیز به حدبیشتر 100 میلیون دلار افزایش یافته است. انتظار می رود تصویب این قانون به طرح شکایت های جدیدی از اپل، فیس بوک، آمازون و گوگل منجر گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4850

به "مقامات نیویورک به دنبال مقابله جدی با انحصار طلبی شرکت های فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات نیویورک به دنبال مقابله جدی با انحصار طلبی شرکت های فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید