طرح تفصیلی محله کن بالاخره اجرایی شد ، حال خوب این روزهای کن، کلید خورد

به گزارش نوای پرنده پارسی، طرح تفضیلی محله کن به عنوان بازآفرینی ارزشمند روستایی کن که به تصویب کمیسیون ماده پنج شهر تهران رسیده بود اکنون اجرایی شده است.

طرح تفصیلی محله کن بالاخره اجرایی شد ، حال خوب این روزهای کن، کلید خورد

به گزارش خبرنگاران، شهردار منطقه 5 درباره طرح تفصیلی محله کن گفت: با اجرای این طرح، تراکم پیش بینی شده در این منطقه به 4 و 5 طبقه افزایش می یابد.

احسان شریفی بابیان اینکه پس از مدت ها درنهایت کمیسیون ماده پنج تهران طرح موضعی محله کن را تصویب کرد، اضافه نمود: حوزه مداخله طرح موضعی محله کن، مساحتی حدود 9/75 هکتار دارد که بیش از 85 درصد وسعت آن (3/ 65 هکتار) در بافت فرسوده مصوب ملاک عمل واقع شده است.

شهردار منطقه 5 ضمن برشمردن بعضی مسائل محله کن مطرح کرد: یکی از مهم ترین گره هایی که باید برای این محل باز می شد، طرح تفصیلی بود که با معین تکلیف این مهم، مسائل دیگر ازجمله نما، حفاری آب و گاز و فاضلاب، معابر و ... به تبع آن حل می گردد.

ملاقات شهردار منطقه 5 با اهالی محله کن و اعلام اجرایی شدن طرح تفصیلی این محله

او اضافه نمود: جلسات متعددی در طول 18 ماه برای آنالیز طرح تفصیلی کن تشکیل شد. کارگروهی متشکل از شهرداری، نمایندگان اهالی کن، معاونین شهرداری تهران، دفتر توسعه محله ای کن در این مدت صدها جلسه برگزار کردند. کمیسیون ماده 5 مرجع تصمیم گیری است و شهرداری تهران یکی از هفت عضو آن است، اما باوجود آرا و نظرات متفاوت در این کمسیون، بالاخره با کوشش و پیگیری کارگروه این طرح با عنوان بازآفرینی بافت ارزشمند روستایی کن به تصویب رسید.

شریفی در ادامه گفت: بافت جغرافیایی کن به سه بخش باغ های خرمالو، توتستان ها و بافت قدیمی و مرکزی تقسیم می گردد و این طرح برای بافت مرکزی کن قابل اجرا است. در این طرح کوشش شده است فضای سبز ازجمله درختان چنار، قنات ها و معابر اصلی حفظ شوند و آسیب نبینند.

او ضمن شمردن مزایای این طرح به اهالی کن مژده داد: املاکی که حداقل 150 مترمربع هستند و درگذر بالای 6 متر عرض قراردادند می توانند سه طبقه را چهار طبقه نمایند. اگر تجمیع نمایند و ملک به حداقل 300 مترمربع برسد و گذر هم 8 متر باشد می توانند مجوز ساخت پنج طبقه بگیرند.

بر اساس این گزارش، اهالی ای که ملکشان سند ندارد و قولنامه دارند، اگر بنا قبل از سال 1370 ساخته شده باشد، بر اساس این طرح اصلاحی، می توانند مانند املاک سنددار تراکم بگیرند و اگر بخشی از ملک در گذر بیفتد، شهرداری برای جبران بر اساس مصوبات به مالک امتیازات ویژه ای اختصاص خواهد داد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1402 بروزرسانی: 21 مرداد 1402 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7838

به "طرح تفصیلی محله کن بالاخره اجرایی شد ، حال خوب این روزهای کن، کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تفصیلی محله کن بالاخره اجرایی شد ، حال خوب این روزهای کن، کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید