شریعتمداری: 60 میلیون ایرانی کمک معیشتی دریافت کردند

به گزارش نوای پرنده پارسی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نزدیک به 60 میلیون نفر کمک دریافت کرده اند و تردیدی در آن نیست، در این که دولت حتی یک ریال از افزایش بنزین را در بودجه عمومی مصرف نمی کند نیز تردیدی وجود ندارد.

شریعتمداری: 60 میلیون ایرانی کمک معیشتی دریافت کردند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره معیار های حذف افراد از دریافت بسته حمایتی معیشتی دولت یا تاکید بر اینکه کلمه حذف در این موضوع صدق نمی کند، اظهار کرد: این طرح بر مبنای آزمون وسع با گرایش به افراد با درآمد کم، پایین و متوسط اجرایی شد. در این طرح پرداخت ها در 3 نوبت قریب به 60 میلیون نفر صورت گرفت.

وزیر کار خاطر نشان کرد: یارانه ها و کمک های معیشتی ارتباطی به هم ندارد. البته تمکن مالی در هر دو موضوع مورد توجه دولت است و برخی معیار ها مشابه است، ولی اینکه با ثبت نام کمک های معیشتی یارانه ها قطع شود چنین نیست.

وی در ادامه در پاسخ به برخی تناقض ها درباره پرداخت کمک های معیشتی نیز بیان نمود: نزدیک به 60 میلیون نفر کمک دریافت کرده اند و تردیدی در آن نیست. در اینکه دولت حتی یک ریال از افزایش بنزین را در بودجه عمومی مصرف نمی کند نیز تردیدی وجود ندارد.

شریعتمداری اظهار داشت: ضریبی خطا در طرح های اجتماعی وجود دارد و این میزان همانند تمام کشور های جهان حدود 4 درصد است. زنان سرپرست خانوار با درآمد زیر 5 میلیون تومان کمک دریافت کرده اند و اگر هم نکرده باشند با ثبت درخواست بررسی خواهد شد.

وی یادآور شد: البته زنان سرپرست خانوار های بسکمک داریم که کارآفرین هستند. در جامعه معلمان و بازنشستگان نیز هستند که ممکن است درآمد خوبی باشند. دولت نمی خواهد افراد دارای استحقاق از این سبد محروم بمانند و این هدف دولت است.

شریعتمداری شرح داد: خانوار های دارای 3 سفر غیر زیارتی در سال یا کسانی که وسیله نقلیه 300 میلیون تومانی یا بیشتر دارند، حذف شدند، نه اینکه این افراد حتما ثروت مند باشند بلکه ممکن است از طبقه متوسط باشند، ولی تفاوت هایی دارند با افراد دیگر که نه شغل دارند و نه مسکن.

وزیر کار گفت: یارانه ها و کمک های معیشتی ارتباطی به هم ندارد. البته تمکن مالی در هر دو موضوع مورد توجه دولت است و برخی معیار ها مشابه است، ولی اینکه با ثبت نام کمک های معیشتی یارانه ها قطع شود، چنین نیست.

وی در مورد اجرای طرح حمایت معیشتی دولت گفت: دولت این اقدام را به تدریج آغاز کرد و همانگونه که ملاحظه کردید در سه نوبت، تقریبا به 20 میلیون از مردم ایران که در بررسی ها نشان می داد در بخش درآمد های پایین و متوسط جامعه هستند این کمکی که تحت عنوان سبد حمایتی-معیشتی در نظر گرفته شده بود تقدیم شد و اینگونه نبود که از بالا افرادی را که دریافت می کردند را حذف کنیم و کلمه حذف در این خصوص صادق نیست.

وی اضافه کرد: براساس این معیار ها به 17 ملیون و 700 هزار خانوار در مرحله اول که جمعیتی بالغ بر 56 ملیون را به خودشان اختصاص می دهند، پرداخت صورت گرفت.

شریعتمداری خاطر نشان کرد: البته از روز اول همانطور که به اطلاع مردم شریف رسید یک کد دستوری را با همکاری وزارت ارتباطات همکاران ما در حوزه فنی تعیین کردند که #6369* بود که مردم با شماره گیری و وارد کردن شماره شهروندی خود و کد ملی خودشان پیامی دریافت می کردند که تقاضای شما واصل شد، موضوع مورد رسیدگی قرار می گیرد و شما پس از آن می توانید به سامانه حمایت مراجعه کنید و آنجا درباره شرایط خود مطالبی که وجود دارد را منعکس کنید.

وی در مورد اینکه چرا باید مردم خرید سیم کارت را برای رسیدگی به شکایتشان متقبل شوند، گفت: ما اظهار داشتیم پیامک از طریق سیم کارت سرپرست خانواده ها فرستاده شود تا یک درگاه ارتباطی مطمئن با مردم داشته باشیم هزینه هر سیم کارت هم در حال حاضر در بازار 5000 تومان است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3128

به "شریعتمداری: 60 میلیون ایرانی کمک معیشتی دریافت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شریعتمداری: 60 میلیون ایرانی کمک معیشتی دریافت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید