زاخارووا: اهداف حضور آمریکا در سوریه قابل درک نیست

به گزارش نوای پرنده پارسی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید نمود، اهداف و استراتژی حضور نظامی آمریکا در منطقه درگیری در سوریه قابل درک نبوده و روشن نیست.

زاخارووا: اهداف حضور آمریکا در سوریه قابل درک نیست

به گزارش خبرنگاران، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (شنبه) در مصاحبه با شبکه ان تی وی این کشور اظهار کرد: ما استراتژی و اهداف نظامی آمریکا در منطقه درگیری را درک نمی کنیم. آنها همانند افغانستان یک بار نیروهایشان را وارد می نمایند و بار دیگر آنها را خارج می نمایند، همچنین دوباره حضور آنها را تمدید نموده و سپس آنها را از منطقه خارج می نمایند! همین کار را نیروهای موسوم به ائتلاف ضد داعش نیز در سوریه انجام می دهند، یک بار دامنه کنترل خود را گسترده می نمایند و گاهی در محل استقرار خود باقی می مانند و یا عقب نشینی می نمایند و در این میان هیچ کسی نمی داند چه اتفاقی در حال وقوع است و مهم تر از همه اینکه حتی فرماندهی این نیروها نیز در طول این سال ها موضعگیری یکپارچه ای نداشته اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تاریخ هفتم اکتبر جاری شروع خروج نیروهای این کشور از شمال شرق سوریه را بیان کرد.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا نیز در 13 اکتبر جاری اظهار کرد: آمریکا هزار نیروی نظامی دیگر خود را از سوریه خارج خواهد نمود.

آمریکا و همپیمانانش در سال 2014 بدون اجازه مسئولان سوریه عملیات نظامی را در این کشور علیه گروه تروریستی داعش شروع کردند که تا امروز نیز ادامه دارد، ترامپ در دسامبر گذشته بدون معین تاریخ قطعی تنها بیان کرد که میخواهد نیروهای این کشور را از سوریه خارج کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2760

به "زاخارووا: اهداف حضور آمریکا در سوریه قابل درک نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاخارووا: اهداف حضور آمریکا در سوریه قابل درک نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید