روایت غدیر تا شام با عروسک های مینیاتوری

به گزارش نوای پرنده پارسی، نمایشگاه غدیر تا شام روایت مینیاتوری از این واقعه است که با استفاده از 800 عروسک کوچک بازنمایی شده است.

روایت غدیر تا شام با عروسک های مینیاتوری

به گزارش ایسنا؛ نمایشگاه غدیر تا شام با نمایش آثار هنرمند مینیاتوریست یزدان لعلی در محل نگارخانه کرمانشاه شروع به کار نموده است.

مهدی عبدالمالکی، رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه با اشاره به شروع به کار این نمایشگاه از 13 شهریور ماه گفت: این نمایشگاه همزمان با روز چهارم ماه محرم در محل نگارخانه شهر شروع به کار نموده و برپایی آن تا 28 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه روایت مینیاتوری واقعه غدیر تا شام است که در آن با استفاده از 800 عروسک کوچک تمام وقایع طی این بازه زمانی از جمله بحث واقعه غدیر، تشییع شبانه پیکر مطهر حضرت زهرا (س)، حج ناتمام امام حسین (ع)، واقعه جانگذار کربلا، حرکت کاروان اسرا به سمت شام و خرابه های شام بازنمایی و روایت شده است.

عبدالمالکی توضیح داد: این بازسازی و شبیه سازی در فضایی به مساحت 70 متر مربع اجرا شده و در آن هم تمثال شهدای مدافع حرم نمایش داده شده است.

وی مدت زمان طراحی مینیاتوری این وقایع را حدود دو ماه اعلام نمود و اضافه کرد: این آثار ساخته هنرمند مینیاتوریست یزدان لعلی است که نمایشگاه آن توسط سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری برپا شده است.

عبدالمالکی هدف از برپایی این نمایشگاه را بیان وقایع تاریخی و مصائب ائمه اطهار (ع) با استفاده از زبان تاثیرگذار هنر بیان کرد.

نمایشگاه غدیر تا شام از 13 تا 28 شهریور همه روزه از ساعت 8 تا 18 در محل نگارخانه شهر واقع در چهارراه مطهری (جوانشیر) میزبان علاقمندان خواهد بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2306

به "روایت غدیر تا شام با عروسک های مینیاتوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت غدیر تا شام با عروسک های مینیاتوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید