رئیس جمهور عراق تهدید کرد

به گزارش نوای پرنده پارسی، ایسنا نوشت: منبع نزدیک به رئیس جمهوری عراق امروز (شنبه) بیان نمود، وی با سیاست دیکته کردن ها و تحمیل نامزدی برای پست نخست وزیری مخالف است.

رئیس جمهور عراق تهدید کرد

به گزارش اسکای نیوز، این اظهارات پس از آن مطرح شد که برخی از کنندگان مجلس عراق برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور را برای تعیین نامزد خود یعنی قصی السهیل برای پست نخست وزیری تحت فشار گذاشتند.

فراکسیون صادقون وابسته به گروه عصائب اهل الحق هم ضمن ارائه دادخواستی به دادگاه فدرال خواستار عزل صالح شد و از جمع آوری امضاهایی برای عزل وی به اتهام خیانت، زیر پا گذاشتن سوگند و نقض قانون اساسی خبر داد.

رئیس جمهوری عراق همچنان به مذاکرات خود با گروه های سیاسی برای برون رفت کشور از بحران تعیین نخست وزیر آینده ادامه می دهد و با بیش از 170 کننده در این خصوص دیدار کرده است.

منایع سیاسی اعلام کردند، صالح بر اعلام نامزدی مستقل برای پست نخست وزیری تأکید دارد.

همچنین عباس العطافی از کنندگان مجلس عراق گفت، صالح درخواست 48 نامزد برای این پست را دریافت کرده است اما تا به امروز در مورد یکی از این شخصیت ها توافقی حاصل نشده است. برخی از نامزدها خود شخصا درخواست نامزدی خود را ارائه کرده، برخی از طرف احزاب خود نامزد شده و نام برخی هم از طریق فراکسیون ها در میادین تظاهرات مطرح شده است.

مهلت قانونی برای انتخاب نامزد پست نخست وزیری توسط صالح فردا (یکشنبه) شب به انتها می رسد.

منابع عراقی می گویند، در حال حاضر اختلافات میان فراکسیون های سیاسی و جبهه مردمی که توسط معترضان هدایت می شود بر سر نامزد نخست وزیری ادامه دارد و برخی از احزاب بر نامزدی شخصیت هایی که تظاهرکنندگان با آنها مخالف هستند، پافشاری می کنند. معترضان خواستار نامزدی شخصیت هایی برای این پست هستند که تا به امروز فعالیت سیاسی نداشته و از استانداردهای لازم برای پاسخگویی به مطالبات مردمی را برخوردار هستند.

312 310

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3388

به "رئیس جمهور عراق تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور عراق تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید