در ملاقات سفیر ایران مطرح شد؛ تأکید کویت بر احترام به حاکمیت ایران

به گزارش نوای پرنده پارسی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت امروز با معاون وزیر خارجه کویت ملاقات و درباره روابط دوجانبه گفت وگو کرد.

در ملاقات سفیر ایران مطرح شد؛ تأکید کویت بر احترام به حاکمیت ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد ایرانی سفیر ایران در کویت امروز یکشنبه با خالد الجارالله معاون وزیر خارجه این کشور ملاقات کرد.

در این ملاقات روابط دوجانبه و موضوع مربوط به ملاقات تعدادی از نمایندگان مجلس کویت با نماینده یکی از گروهک های تروریستی تروریستی و تجزیه طلب و برگزاری آنچه کنفرانس آزادسازی احواز گفته می گردد، آنالیز شد.

طبق گزارش خبرگزاری کویت (کونا)، الجارالله بر اصول سیاست خارجی کویت مبنی بر احترام به حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی و حسن همجواری تأکید کرد.

او با اشاره به ناراحتی تهران از برگزاری کنفرانس مذکور، گفت: این نشست به صورت شخصی و بدون کسب موافقت نهادهای مربوطه برگزار شده است و نهادهای مربوطه اتخاذ اقدامات قانونی در این باره را شروع نموده اند.

این مقام کویتی همچنین بر احترام کویت به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و تمامیت ارضی آن از جمله اهواز تأکید کرد.

در پی برگزاری کنفرانس مذکور، عصر روز شنبه (دیروز) کاردار سفارت کویت در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

در این جلسه، دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه با اشاره به ضرورت احترام متقابل در روابط فیمابین، اقدامات اجرا شده در کویت را محکوم کرد و گفت: اینگونه اقدامات دخالت آشکار در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران و نقض اصل حسن همجواری و اظهارات محبت آمیز مقامات کویتی بوده و در تضاد با اصل احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت سرزمینی ایران است.(جزئیات بیشتر)

همچنین صفر ابوشتال سفیر اردن در کویت امروز با الجارالله ملاقات و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی گفت وگو کرد.

ص

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3484

به "در ملاقات سفیر ایران مطرح شد؛ تأکید کویت بر احترام به حاکمیت ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در ملاقات سفیر ایران مطرح شد؛ تأکید کویت بر احترام به حاکمیت ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید