دریافت حقوق دولتی از معادن زنجان رشد قابل توجهی دارد

به گزارش نوای پرنده پارسی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: دریافت حقوق دولتی بابت معادن این استان از سال 94 به بعد رشد قابل توجهی داشته و طی سال های 94 تا 97 به ترتیب 70، 110، 140 و 240 میلیارد ریال وصول شده است.

دریافت حقوق دولتی از معادن زنجان رشد قابل توجهی دارد

ناصر فغفوری شامگاه سه شنبه 3 دی در جلسه مشترک شورای عالی معادن کشور و شورای معادن استان زنجان، افزود: در سال جاری نیز 250 میلیارد ریال تا خاتمه آذر، دریافت شده و پیش بینی می گردد تا خاتمه سال، حدود 340 میلیارد ریال وصول داشته باشیم.

وی گفت: از 388 معدن موجود در استان زنجان 328 مورد دارای پروانه بهره برداری و فعالیت هستند.

فغفوری، ذخیره قطعی معادن استان زنجان را 610 میلیون تُن خواند و گفت: 35 نوع ماده معدنی در استان زنجان وجود دارد که بیش از 32 مورد، استخراج و بهره برداری می گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ظرفیت اسمی برداشت سالانه معادن این استان 11.5 میلیون تُن است، سال جاری تا به امروز هفت میلیون تن و در حدود 70 درصد برداشت شده درحالی که سال گذشته 5.5 میلیون تن برداشت شده بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان نیز افزود: 15 درصد حقوق دولتی طبق قانون معادن باید برای ترمیم و بازسازی جاده های مشترک روستایی اختصاص یابد، یکی از گرفتاری های ما این است که این 15 درصد به استان برنمی گردد.

شهرام طهماسبی گفت: هیچ اطلاعات و برآوردی نیز از میزان فروش معادن استان نداریم.

وی گفت: زیرساخت ها ازجمله راه ها که تخریب می گردد هیچ مبنایی برای ترمیم نداشته و ناچار از اعتبارات استانی و منابع دیگر کم کرده و به بازسازی و ترمیم جاده ها کمک می کنیم و از منابع استانی پرداخت می گردد.

طهماسبی ابراز کرد: تقاضا داریم یا اصلاحیه ای در آیین نامه اجرایی صورت پذیرد و یا ردیف بودجه مشخصی در نظر گرفته گردد تا بر اساس آن برنامه ریزی کنیم.

در این جلسه پرونده 17 معدن استان زنجان موردبحث و بررسی قرار گرفت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3446

به "دریافت حقوق دولتی از معادن زنجان رشد قابل توجهی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت حقوق دولتی از معادن زنجان رشد قابل توجهی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید