خبرنگاران ظرفیت مراکز تشخیصی کرونا در استان مرکزی 2 برابر شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، اراک - خبرنگاران - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ظرفیت آزمایشگاهی و مراکز تشخیصی ویروس کرونا در این استان با توسعه حوزه آزمایشگاهی خصوصی و دولتی 2 برابر شد.

خبرنگاران ظرفیت مراکز تشخیصی کرونا در استان مرکزی 2 برابر شد

دکترمحمد جمالیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پنج آزمایشگاه شامل 2 مرکز تشخیصی دولتی و سه آزمایشگاه خصوصی اکنون تست کرونا را در استان انجام می دهند که سه واحد آن در هفته اخیر فعالیت خود را شروع کرده اند.

وی گفت: افزایش آزمایش های مربوط به بیماری کووید 19 نشان دهنده حساسیت بخش درمانی و سلامت به مقوله پیشگیری از کرونا است و با توجه به شروع فصل سرما و اوج دریافت شمار مبتلایان، توسعه واحدهای تشخیصی کرونا در استان یک ضرورت بود.

دکترجمالیان افزود: تهویه هوا در مکان های عمومی سربسته در ایام شیوع کرونا اهمیت زیادی دارد و توصیه می شود حتی در صورت سرمای محیط در اماکن سربسته عمومی یک تا دو پنجره باز باشد و هوا جریان پیدا کند.

وی گفت: در کنار بیماری کرونا، سایر بیماری ها از جمله عفونت های تنفسی، بیماری های ویروسی و باکتریایی که در فصول سرد شایع می شودکه گاهی اوقات تشخیص این بیماری ها از یکدیگر بسیار سخت است و به همین دلیل اهمیت مراکز تشخیصی بیش از پیش هویداست.

دکتر جمالیان افزود: هیچ تضمینی برای مصون بودن از این ویروس کووید 19 وجود ندارد و به جز رعایت موارد بهداشتی نیز راه دیگری در مقابله با آن نیست بنابراین مردم باید با ستاد ملی مقابله با کرونا همراه بوده و توصیه های بهداشتی را با حساسیت رعایت کنند.

استان مرکزی پس از قم دومین کانون بیماری کرونا در زمستان سال گذشته بود که با همراهی مردم از موج اول و دوم بیماری عبور کرده و اکنون در موج سوم بیماری در زمره استان های قرمز کشور واقع شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5709

به "خبرنگاران ظرفیت مراکز تشخیصی کرونا در استان مرکزی 2 برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظرفیت مراکز تشخیصی کرونا در استان مرکزی 2 برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید