نظام بانکی از روش های تامین مالی فعالیت های خرد عاجز است

به گزارش نوای پرنده پارسی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: نظام بانکی ما از روش های تامین مالی فعالیت های خرد، کاملا عاجز است.

نظام بانکی از روش های تامین مالی فعالیت های خرد عاجز است

به گزارش خبرنگاران، محمد شریعتمداری در بازدید از رونمایی طرح توسعه ارزش های روستایی (تار) در یک کارخانه فراوری زعفران، اظهار کرد: در حال حاضر در شرایطی به سر می بریم که به همدلی، همراهی و یکپارچگی در همه سطوح اعم از بخش خصوصی و دولتی نیازمندیم.

وی ادامه داد: کارآفرینان به مثابه یک رویین تن با تامل شرایط کوشش می نمایند تا این تکان های ناشی از تحریم بر بدنه شرکای اجتماعی ما در بخش های گوناگون و افراد فرو دست جامعه کمتر آسیب وارد نمایند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروزه در شرایطی زندگی می کنیم که کارآفرینان ما مسائل زندگی همه افراد متولی ایجاد کارآفرینی را درک و نسبت به آن ها احساس مسئولیت می نمایند، مطرح کرد: همانطور که امام (ره) فرمودند، ولی نعمت های ما همین مردم هستند که در این 40 سال گذشته نظام جمهوری اسلامی ایران را حمایت کردند.

شریعتمداری گفت: همچنین در زمان تحریم ها و شرایط اقتصادی نیز همین مردم در کنار ما بودند. امروزه کشاورزان سرمایه اصلی یک واحد فراوریی مانند مکانی که امروز ما برای بازدید به آن مراجعه کردیم محسوب می شوند.

وی اعلام کرد: امروزه اگر اعلام کنیم که درآمد حاصل از زعفران 300 میلیون دلار است تعجب می نماید. در یک حرکت ساده و در کنار هم قرار دریافت می توانیم تا 1.2 میلیارد دلار به این درآمد اضافه کنیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این افزایش سطح درآمد ممکن است، توضیح داد: نظام بانکی ما از روش های تامین مالی فعالیت های خرد، کاملا عاجز است. یعنی ما یک بانک تخصصی که بتواند صنایع کوچک و فعالیت های کشاورزی کوچک را به درستی تامین مالی کند، نداریم و این امر واقعیت است.

شریعتمداری اعلام کرد: اگر این امر محقق گردد، بسیاری از مسائل ما حل خواهد شد. باید شرایطی در کشور را در نظر بگیریم که کشاورزان عضو یک واحد فراوریی بدانند که در راستای تامین مالی فعالیت کشاورزی خود، به موقع پول به حساب او در فصلی که نیازمند است واریز می گردد.

وی تاکید نمود: فروش مطمئن محصول با یک قیمت روشن به کشاورز امید می دهد. تسهیلات و فروش محصولات کشاورزی امری اختیاری است.در تکمیل زنجیره ارزش همواره قدم های مثبتی برداشته شده و حلقه های مفقوده به طور کامل از میان برداشته خواهد شد.

شریعتمداری گفت: ما بایستی در ارایه خدمات خود، رضایتمندی مخاطبان را ملاک قرار دهیم. همکاران ما باید همواره به گونه ای عمل نمایند که کارآفرینان احساس ایمنی نمایند و احساس نمایند در خانه خودشان زندگی می نمایند.

وی در ادامه با بیان اینکه لازم است که شورای گفت وگوی سه جانبه بر اداره کار، کار مستمر داشته باشد، اظهار کرد: در این راستا صیانت از حقوق کارگر و تسهیل مقررات برای فعالیت های کارآفرینی دارای اولویت است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی مطرح کرد: منفعتی که از محل ایجاد درآمد برای صندوق های تامین اجتماعی و بازنشستگی را باید در یک طرف و زیانی که از عدم ایجاد اشتغال یا بهم خوردن قراردادهای ثابت از آن ما خواهد شد را در طرف دیگر قرار دهیم.

شریعتمداری تاکید نمود: ممکن است که عده محدودی از کارآفرینان ما افراد سودجویی باشند، ولی عمده ای از این افراد فعالیت های اقتصادی بالایی را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین مسائل فراورینمایندگان خرد ما عدم دسترسی به بازارهاست، اعلام کرد: این افراد زمانی که تک تک وارد بازار می شوند نمی توانند به اهداف خود برسند ولی زمانی باهم باشند به عنوان یک خانواده می توانند به بازارهای بین المللی دسترسی پیدا نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 437

به "نظام بانکی از روش های تامین مالی فعالیت های خرد عاجز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام بانکی از روش های تامین مالی فعالیت های خرد عاجز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید