عنوان دارانی که در روز نخست کشتی آزاد قهرمانی دنیا قربانی شدند

به گزارش نوای پرنده پارسی، در جریان رقابت های روز نخست کشتی آزاد قهرمانی دنیا 2018، عنوان دارانی همچون حسن یزدانی، جردن باروز، طاها آکگول، فرانک چامیزو و .. ناباورانه برابر رقبا تن به شکست دادند.

عنوان دارانی که در روز نخست کشتی آزاد قهرمانی دنیا قربانی شدند

به گزارش خبرنگاران، با برگزاری دیدارهای مقدماتی 4 وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی دنیا در بوداپست مجارستان، چهره نفرات راه یافته به فینال و گروه بازنده ها معین شد. در جریان این رقابت ها تعداد زیادی از عنوان داران دنیا و المپیک از ایران و دنیا شکست غیرمنتظره ای داشتند که در ادامه می خوانید:

وزن 61 کیلوگرم:راه یابی کشتی گیران روسیه و کوبا به فینال

در این وزن گاژی مراد رشیداف از روسیه و دارنده نقره دنیا 2017 و طلای اروپا 2018 در نیمه نهایی برابر بکا لومتادزه از گرجستان(نقره دنیا 2016 و نقره اروپا2018) با نتیجه قاطع 10 بر صفر پیروز شد و به فینال رسید. جو کولون از آمریکا(قهرمان پان آمریکن2018) نیز در همین مرحله مقابل بونه رودریگز از کوبا (برنز دنیا 2017) 9 بر 4 باخت و به رده بندی رسید. کوات امیرتایف از قزاقستان(نقره زیر 23 سال دنیا2017) نیز در همان دور نخست برابر کشتی گیر اوکراینی 11 بر یک باخت و حذف شد. ولادیمیر دوبوف از بلغارستان(نقره و برنز دنیا) در یک چهارم با نتیجه سنگین 10 بر صفر مقابل جو کولون آمریکایی باخت و حذف شد. کازویا کویاناگی از ژاپن(نقره آسیا 2018) نیز در یک چهارم مقابل لومتادزه گرج 11 بر یک باخت و حذف شد. محمد باقر یخکشی در این وزن برابر کشتی گیر کوبایی 10 بر 8 باخت و به گروه بازنده ها رفت.

وزن 74 کیلوگرم: شکست جردن باروز و چامیزو مقابل سیداکوف روس

شکست 6 بر 5 جردن باروز نابغه کشتی دنیا با 5 طلای دنیا و المپیک از آمریکا برابر زائوربک سیداکوف از روسیه(قهرمان زیر 23 سال اروپا) در یک چهارم نهایی از عجیب ترین نتایج روز نخست بود. باروز در یک هشتم مصطفی حسین خانی را در یک کشتی سخت در ثانیه های پایانی برد تا با شکستش در مرحله بعد، حسین خانی نیز حذف گردد. سیداکوف روس در نیمه نهایی نیز باز هم دست به کار بزرگی زد و اینبار فرانک چامیزو کشتی گیر کوبایی الاصل ایتالیا و دارنده 2 طلای دنیا و برنز المپیک ریو را برد و راهی فینال شد.

بکزود عبدالرحمانوف از ازبکستان(طلای بازی های آسیایی2018) نیز در همان مبارزه نخست برابر کنچادزه از گرجستان 12 بر 12 باخت و به گروه بازنده ها رفت. سونر دمیرتاش از ترکیه(برنز المپیک 2016 و برنز دنیا2017) نیز در نیمه نهایی با نتیجه سنگین 8 بر یک برابر کچادزه از گرجستان باخت و به گروه بازنده ها رفت. یوهی فوجینامی از ژاپن(برنز دنیا) که در دوره قبل رقابت های دنیای حسین خانی را برده بود نیز در دومین مبارزه برابر نماینده بلاروس 8 بر 6 باخت و حذف شد. فرانکلین گومز از پورتوریکو(نقره دنیا 2011) نیز در یک هشتم به کشتی گیر روس 6 بر صفر باخت و به گروه بازنده ها رفت.

مانداخناران گانزوریج از مغولستان(برنز دنیا2013 و 2014) هم در یک هشتم به آباکاروف از آذربایجان 6 بر 5 باخت و حذف شد.

وزن 86 کیلوگرم:شکست یزدانی برابر تیلور حادثه بزرگ روز نخست

عجیب ترین نتیجه روز نخست برای کشتی دنیا و مخصوصا ایران بدون شک شکست ناباورانه حسن یزدانی تنها طلایی ایران در رقابت های دنیای پاریس 2017 برابر دیوید تیلور آمریکایی که طی یکی دو سال اخیر رشد وحشتناکی داشته و توانسته در نخستین حضورش در رقابت های دنیای با برد بزرگان فینالیست گردد، بود. یزدانی در دور نخست 11 بر 6 به این کشتی گیر آمریکایی برای دومین مرتبه طی دو سال اخیر باخت و به گروه بازنده ها رفت. فاتح اردین از ترکیه(نقره جام یاریگین و برنز جام یاریگین 2018) دیدار فینال را برابر تیلور آمریکایی برگزار خواهد نمود.

ساندرو آمیناشویلی از گرجستان(برنز دنیا2015) نیز در دور یک هشتم برابر بارانوفسکی از لهستان 9 بر صفر باخت و حذف شد. دائورن کوروگلیف از روسیه(قهرمان اروپا2017) در نیمه نهایی برابر تیلور در یک کشتی زیبا و سخت با نتیجه 7 بر 5 باخت و به رده بندی رفت. یوتومن اردوگول از مغولستان(نقره آسیا و برنز بازی های آسیایی) در یک هشتم به کوارلادو از کوبا 4 بر 2 باخت و حذف شد. یوریسکی کوارلادو از کوبا(نقره پان آمریکن2018) نیز در یک چهارم با نتیجه 8 بر صفر به تیلور باخت به گروه بازنده ها رفت.

وزن 125 کیلوگرم:شکست طاها آکگول نامدار برابر پرویز هادی

از نتایج عجیب و دور از انتظار این وزن که حتی خوش بین ترین هواداران ایران نیز به آن امید چندانی نداشتند پیروزی پرویز هادی برابر طاها آکگول دارنده مدال های طلای دنیا و المپیک از ترکیه بود. هادی اما در نیمه نهایی برابر گنو پتریاشویلی گرج قهرمان دنیا و نفر سوم المپیک باخت و به رده بندی رفت. یائو دنگ که در قرعه ای بسیار راحت در سوی دیگر جدول قرار داشت حریف پتریاشویلی در فینال است.

هادی در دیدار رده بندی و برای کسب مدال برنز به مصاف برنده مبارزه کشتی گیران روسیه و مجارستان خواهد رفت.

نیکولاس گوایزادوفسکی از آمریکا (برنز دنیا2017، طلای پان آمریکن2018) در دیدار یک چهارم نهایی برابر نماینده چین 5 بر 4 باخت و به گروه بازنده ها رفت.

الکساندر خودزیانیفسکی از اوکراین(طلای جام یاشاردوغو2018) در یک هشتم به طاها آکگول 8 بر صفر باخت و حذف شد.

جمال الدین ماگومدوف از آذربایجان(برنز اروپا2018) نیز در همان دور نخست برابر ابراهیم سعیدوف از بلاروس(برنز المپیک2016) 4 بر 3 باخت و حذف شد.

دیدارهای شانس مجدد 4 وزن اول به همراه دیدارهای مقدماتی 4 وزن دوم از ظهر فردا(یکشنبه) به وقت ایران شروع می گردد و دیدارهای رده بندی و فینال نیز فردا شب برگزار خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 382

به "عنوان دارانی که در روز نخست کشتی آزاد قهرمانی دنیا قربانی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عنوان دارانی که در روز نخست کشتی آزاد قهرمانی دنیا قربانی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید