سرعت وزش بادهای 120 روزه سیستان از 100 کیلومتر هم بیشتر می شود

به گزارش نوای پرنده پارسی، علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی هفته آینده مجدد سرعت وزش بادهای 120 روزه منطقه سیستان افزایش یافته و گردوخاک حاصل کیفیت هوای اکثر مناطق استان را تحت تأثیر قرار می دهد.

سرعت وزش بادهای 120 روزه سیستان از 100 کیلومتر هم بیشتر می شود

رئیس گروه پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اثرات مخرب این باد گفت: در این رابطه هواشناسی استان لحظاتی قبل اخطاریه شماره 10 را صادر و نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم اطلاع رسانی کرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس الگوهای پیش یابی و آینده نگری پیش بینی می شود سرعت وزش بادهای 120 روزه در اوایل هفته آینده به بیش از 100 کیلومتر بر ساعت برسد، افزود: از اواسط وقت روز شنبه 20 مرداد تا پایان هفته آینده وزش باد خیلی شدید 5 شهرستان شمال استان را فرا می گیرد که بیشینه سرعت وزش باد تا بیش از 90 و گاهی بیش از 100 کیلومتر بر ساعت افزایش می یابد.

ملاشاهی تصریح کرد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه طوفان شدیدتر و سرعت باد بیش از 100 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود که احتمال اختلال در پروازهای فرودگاه‌های زابل و زاهدان نیز وجود دارد و علاوه بر این در جاده های مواصلاتی زابل- نهبندان، زاهدان- نهبندان، زاهدان- زابل، زاهدان-بم و ایرانشهر-بم باد و گردوخاک سبب کاهش دید می شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش این باد شدید علاوه بر خیزش گردوغبار و کاهش شدید دید موجب کاهش کیفیت هوا در شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز می شود.

وی ادامه داد: احتمال تشکیل توده عظیم گردوغبار و نفوذ آن به نواحی مرکز و جنوب استان نیز وجود دارد که سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در اکثر این مناطق می شود.

ملاشاهی تصریح کرد: اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گردوخاک به خصوص در سلامت و بهداشت مردم و حمل و نقل جاده ای ضروری است.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: یکی از ویژگی های وزش بادهای 120 روزه کاهش دما است که این شرایط برای هفته آینده در نیمه شمال استان رخ می دهد به طوری که پیش بینی می شود دمای هوا در این مناطق بین 3 تا 5 درجه کاهش یابد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: mehrnews.com
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 43

به "سرعت وزش بادهای 120 روزه سیستان از 100 کیلومتر هم بیشتر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت وزش بادهای 120 روزه سیستان از 100 کیلومتر هم بیشتر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید