حکمی که می توانست به دل بنشیند، فدراسیون، متهم به استقلالی بودن

به گزارش نوای پرنده پارسی، کمیته اخلاق آنقدر در اعلام نتیجه رسیدگی به اعتراض باشگاه استقلال تعلل کرد که در نهایت کار را به تماس تلفنی رییس فدراسیون فوتبال و صدور فرمایشی حکم بخشش این دو بازیکن کشاند.

حکمی که می توانست به دل بنشیند، فدراسیون، متهم به استقلالی بودن

به گزارش خبرنگاران ، بخشش سجاد آقایی و اللهیار صیادمنش، می توانست بعد از مدت ها یکی از تصمیم های مثبت کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال باشد. تصمیمی که فرصت دوباره ای را در اختیار بازیکنان جوان استقلال قرار می داد و جنبه تربیتی و ارشادی اش به مراتب بیشتر از تنبیه بود. نه اینکه کار اشتباهی مرتکب نگردیده باشند و مستحق تنبیه نباشند اما برای این دو که سال های ابتدای جوانی شان را می گذرانند ارشاد، بیشتر از تنبیه راهگشاست.

فدراسیون فوتبال اما حتی در مسیر تصمیم های درستی که در مجموعه اش گرفته می گردد هم به اندازه ای اشتباه عمل می نماید که در نهایت هجمه منفی جای نتایج مثبت را می گیرند.

حدود یک هفته می گذرد از زمانی که دو بازیکن خاطی استقلال، با حضور در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال توضیحات کتبی خود را ارائه دادند. کمیته اخلاق اما آنقدر در اعلام نتیجه رسیدگی به اعتراض باشگاه استقلال و توضیحات دو بازیکن این تیم تعلل کرد که در نهایت کار را به تماس تلفنی رییس فدراسیون فوتبال و صدور فرمایشی حکم بخشش این دو بازیکن کشاند!

تعلل در صدور حکم نهایی در شرایطی بود که این کمیته، حکم اولیه محرومیت یک ماهه این دو بازیکن را در فاصله دو الی سه روز از انتشار فیلم شادی گل صادر کرد. بدون اینکه جلسه ای با این دو بازیکن بگذارد و توضیحات آن ها را بشنود.

کمیته اخلاق اما به جای اینکه زمان برگزاری بازی حساس استقلال مقابل السد را در نظر بگیرد و برای تعیین شدن تکلیف استقلال پیش از این بازی هم که گردیده، مقتدرانه نتیجه رسیدگی به اعتراض استقلالی ها را اعلام کند، اجازه داد که متهم به صدور آرای فرمایشی گردد. کار را به جایی رساند که وقتی مهدی تاج روز شنبه برای روحیه دادن به سرخابی ها در جلسه تمرینی این دو تیم حاضر شد، استقلالی ها مجبور شوند درخواست بخشش صیادمنش و آقایی را مطرح نمایند و قولش را از ریاست فدراسیون فوتبال بگیرند.

حالا استقلالی ها از بخشش این دو بازیکن خوشحال هستند و می توانند در بازی حساس آسیایی از حضورشان بهره مند شوند. از طرفی صیادمنش و آقایی هم در حساس ترین برهه بازیگری شان، با تحمل این محرومیت، شاهد تغییر در مسیر فوتبال شان نخواهند بود.

همه این ها اما باعث نمی گردد که چشم ببندیم بر نتایج بدی که این بخشش فرمایشی می تواند داشته باشد. فدراسیون استقلالی کمترین اتهامی است که در پس این اتفاق می تواند به فدراسیون فوتبال وارد گردد. بگذریم از اینکه بعد از این اتفاق دیگر نمی توان هیچ حسابی روی اقتدار کمیته اخلاق باز کرد که به جای صدور حکم مستقل، در انتظار تماس تلفنی رییس فدراسیون فوتبال می ماند.

مسوول این اتهام ها و ههجمه های احتمالی علیه باشگاه استقلال کیست؟ آقا به حق است که عده ای حرکت مثبت بخشش دو بازیکن جوان استقلال را به خاطر اشتباه فدراسیون فوتبال مورد نقد قرار دهند؟ حداقل حالا که حکم بخشش این دو بازیکن صادر شد، حداقل کمیته اخلاق توضیحی درباره این موضوع ارائه نمی دهد تا به ابهام های احتمالی خاتمه دهد؟

همه این ها سوالاتی است که ابتدا مهدی تاج و سپس کمیته اخلاق و ریاست آن باید پاسخگو باشند.

500 - 10

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 136

به "حکمی که می توانست به دل بنشیند، فدراسیون، متهم به استقلالی بودن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکمی که می توانست به دل بنشیند، فدراسیون، متهم به استقلالی بودن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید