بازیکنی در تیم ملی بازی کند که در تیم امید بازی نموده باشد

به گزارش نوای پرنده پارسی، مصطفی هاشمی طبا، رئیس اسبق سازمان ورزش و کمیته ملی المپیک ایران انتقاداتی را درباره تیم ملی و فدراسیون فوتبال و نوع مدیریت و نظارت بر کار کارلوس کی روش مطرح نموده است.

بازیکنی در تیم ملی بازی کند که در تیم امید بازی نموده باشد

هاشمی طبا در ابتدا با طرح اینکه از شکست تیم ملی پیش از عزیمت به امارات مطمئن به نظر می رسید گفت: من قبلا هم طی مصاحبه ای پیش بینی نموده بودم که نه تیم ملی ایران توان قهرمانی آسیا را دارد و نه هرگز تیم فوتبال المپیک را دراندازه های صعود به المپیک می دانستم. چرا که ما پیشرفت را در زدن گل های بیشتر می بینیم. ما باید یاد بگیریم که به جای اینکه در فوتبال برنده شویم بتوانیم در عرصه های مدیریت گوی سبقت را از رقبایمان برباییم. متاسفانه درطول این هشت سال خرج بسیاری برای تیم ملی کردیم اما واقعا چه چیزی نصیب ما شد. ما در دوره های قبل هم به جام جهانی رفتیم و یا در جام ملت های آسیا هم نتایج خیلی مشابهی گرفتیم و اتفاقا هر بار هم اگر قهرمان آسیا شدیم این مربیان ایرانی بودند که بر مسند کار بودند .

او که در زمان خودش داریوش مصطفوی و صفایی فرهانی را در صندلی ریاست فدراسیون فوتبال می دید ، با انتقاد از فدراسیون فوتبال گفت: آقای تاج هر بار که مصاحبه می نماید به طرز عجیبی هیچ مسئله ای روشن نمی گردد و همواره از جواب دادن به هر سوالی طفره می رود. این بار هم دائم ما را به مصاحبه کی روش در برنامه نود دعوت می کرد که اتفاقا این برنامه هم پخش شد و همان طور که دیدیم همان صحبت های همیشگی و تعریفات از خود بود که آن را در این هشت ساله همواره می شنیدیم و این در حالی بود که شنیده ها از بهم خوردن یک میز گرد در همین رابطه خبر می داد.

مصطفی هاشمی طبا درباره حضور تیم ملی در جام ملت های آسیا گفت: ما اصطلاحا سیاست و روش کلی مان در چیدمان بازیکنان درست نیست ، یعنی ما می خواهیم به هر ترتیبی که هست برنده شویم، برای مثال کی روش به جای بازی دادن به یک دفاع آماده ترجیح می دهد بازیکنی را در ترکیب ثابت مقابل ژاپن استفاده کند که در طول یک سال گذشته بازی ننموده است. ما هر سه گل خودمان را از اشتباهی که در سمت راست دفاعی مرتکب شدیم دریافت کردیم .این را هم از قلم نیاندازید که 70 درصد گل هایمان را تنها از اشتباهات حریفان استفاده کردیم .

هاشمی طبا همچنین با ادامه انتقاد شدید از سرمربی سابق تیم ملی گفت: وی در طول این سال ها تمام برنامه هایمان را به سخره گرفت. طوری وانمود می کرد که گویا هیچ کسی در مملکت نمی فهمد و تنها ایشان است که قدرت فهم را دارد. فدراسین فوتبال و به انضمام کی روش حق نداشته است که جز در روزهای فیفا دی به خاطر 4 بازیکن لیگ برتر را تعطیل کند و از طرفی اردو را هم به ناقص ترین وجه ممکن برگزار کند، زیرا هیچ کدام از لژیونرهایمان نمی توانستند خودشان را به اردو معرفی نمایند. نه با یک عقل فوتبالی بلکه با یک عقل سلیم آیا فایده ای دارد که اردوی تیم ملی با 11 بازیکن تشکیل گردد و بقیه نیایند؟

هاشمی طبا که کمی هم عصبانی شده بود در مورد بحث پاداش ملی پوشان با لحن تندی حرف زد که بخشی از آن را ورزش 3 منتشر ننموده است. او می گوید: اگر قرار باشد بازی بازیکنان گره بخورد به پاداشی که می گیرند (...) آن هم با توجه به قرارداد های میلیاردی که بازیکنان تیم ملی از لحاظ اقتصادی دارند واقعا آیا نیازی به پاداش دارند؟ مربی که این قدر بی ظرفیت باشد و سرنوشت تیم ملی یک کشور را با پاداش گره بزند چه مربی است؟ اگر کسی می رود که برای پرچم کشورش و مملکتش بجنگد، باید بدون هیچ توقعی برود و بازی کند. مگر رزمنده های ما که می رفتند دسته دسته شهید می شدند پاداش می دریافتد؟ لطفا اگر کسی لیاقت تیم ملی را ندارد و به انتظار پاداش به تیم ملی می آید بفرماید بیرون، آن قدر این مملکت بازیکن دارد و آن قدر مردم فداکاری دارند که هیچ مسئله ای پیش نخواهد آمد. نتیجه تمام این حرکات وصحبت ها همین نتیجه تحقیر آمیز مقابل ژاپن می گردد.

هاشمی طبا در مورد زمان حضور خودش به عنوان معاون ریس جمهور و تفاوت آن دوران با دوران کنونی نیز گفت: تفاوت صرفا در رفتار مدیریت با سرمربی است. برای من جای سوال است که کی روش چرا باید منت آن ساختمانی را که به نام پک معروف است بر ما بگذارد مگر خودمان دستمان فلج بوده و مگر ما ساختمان کمپ و آموزشگاه را نساخته ایم . البته همین ساختمان پک چندین ایراد اساسی دارد. مگر ما دستمان کج بوده که ایشان بیاید برای ما ساختمان بسازد؟

هاشمی طبا در همین خصوص و انتقاد از کی روش افزود: تنها کسی که سود زیادی برده است خود کارلوس کی روش است. کجای جهان چنین پولی با چنینی آزادی به او می دهند؟ کجا او را تا این حد تحمل می نمایند؟ یک مربی باید بیاید تمام تیم های رده های ملی را با هم هماهنگ کند، کاری که سرمربی گران قیمت ما هرگز این کار را نکرد. اولش می گفتند ایشان می آیند و همه این ها را هماهنگ می نماید اما امروز آقای تاج می گوید کی روش قرار بود تعامل کند و تعامل در فوتبال ایران هم معنی ندارد، پس چرا با او قرارداد امضا کردند؟

هاشمی طبا با به انتقاد کشیدن کسانی که از تیم ملی توقع پاداش دارند دوباره گفت: باید تمام تیم ها با هم درارتباط باشند، من معتقدم باید یک شرط بگذارند مبنی بر این که هر بازیکن که در تیم ملی حضور می باید، در تیم امید هم بازی نموده باشد نه اینکه هر کسی را که سر مربی دلش خواست دعوت کند. من به هیچ وجه داستان پولی را که دولت به تیم ملی داده است را نمی فهمم. ما به بازیکنانی نیاز داریم که دریافت پول را برای بازی زیر پرچم تیم ملی توهین به خود قلمداد نمایند. سوال من ازبازیکنی که به خاطر پول برای تیم ملی می خواهد بازی کند این است که پس آن پرچم که روی لباس نقش بسته چیست؟ پس چرا می گویید ما سربازان تیم ملی هستیم؟

مصطفی هاشمی طبا در ادامه با اعلام اینکه این مسئولان هستند که بازیکنان را بد بار می آوردند ادامه داد: بازیکنان خوب هستند ما بد آنها را بد بارمی آوریم ،ما به او می گوییم به تو پول می دهیم .مگر ایران بهترین بازیکنان خود را در دوره حضور من نداشت؟ کدام بازیکن به خاطر پاداش به داخل زمین می رفت؟ آن موقع واقعا چنین در خواست هایی نبود. بگذارید برای شما مثالی بزنم : در پاریس یک آقایی که در کنار تیم ملی بود گفت که بچه ها برای به زمین رفتن پاداش می خواهند . آقای صفای فراهانی موضوع را آنالیز کردند و پرسیدند که چه شده است و متعاقبا متوجه شد آن آقا برای خودش پاداش می خواسته است.محال بود علی دایی ، خداداد و باقری به خودشان چنین اجازه ای می دادند.

منبع: ورزش 3

2

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 804

به "بازیکنی در تیم ملی بازی کند که در تیم امید بازی نموده باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیکنی در تیم ملی بازی کند که در تیم امید بازی نموده باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید