ایجاد هیاتی برای برطرف اختلافات انجمن های علمی

به گزارش نوای پرنده پارسی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با انتقاد نسبت به عملکرد انجمن های علمی در زمینه برطرف اختلافات در نهادهای دولتی، گفت: اگر نهادهای دولتی در امور انجمن های علمی دخالت نمایند، از کارکردهای این نهادها کاسته می گردد.

ایجاد هیاتی برای برطرف اختلافات انجمن های علمی

به گزارش خبرنگاران، دکتر حسین سیمایی صراف امروز در همایش پژوهش، فناوری و مسئولیت اجتماعی با اشاره به اقدامات سایر کشورها در راه اندازی انجمن های علمی، اضافه کرد: در ایران این انجمن های علمی با دخالت دولت در سال 1340 راه اندازی شد و حمایت مادی و معنوی دولت باعث شد این انجمن ها رو به رشد باشند.

وی ماموریت اصلی انجمن های علمی را گفت وگو و ترویج فرهنگ مدار نام برد و اضافه کرد: در سال های اخیر شاهد هستیم که از سوی انجمن های علمی تقاضاهایی برای دخالت دولت جهت برطرف مسائل و حل اختلافات آنها ارائه شده است، این درحالی است که رونق انجمن های علمی در جایی صورت می گیرد که دخالت های دولت درآن نباشد.

سیمایی تاکید نمود: زمانی که پای دولتها در امور انجمن های علمی باز گردد، از کارکرد این نهادها کاسته می گردد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با انتقاد نسبت به بعضی گفته ها در زمینه کمبود قوانین در امور انجمن های علمی تاکید نمود: از آن جایی که قانون ایجاد محدودیت می نماید، از این رو انجمن های علمی باید از ظرفیتهایی که قانون وجود ندارد، بهره برداری کند.

وی خطاب به مسؤولان انجمن های علمی با تاکید بر اینکه پای نهادهای دولتی را در امور انجمن های علمی باز ننمایند، یادآور شد: در صورتی که این انجمن های علمی فعالیت در چارچوپ قوانین را خواهان هستند، باید از قوانین موجود در کشور بهره برداری نمایند.

سیمایی همچنین با اشاره به آیین نامه انجمن های علمی گفت: بر اساس این آیین نامه قرار است هیاتی برای حل اختلافات و رسیدگی به تخلفات انجمن های علمی شکل بگیرد که تاکنون این هیات شکل نگرفته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 620

به "ایجاد هیاتی برای برطرف اختلافات انجمن های علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد هیاتی برای برطرف اختلافات انجمن های علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید