احداث سیل بند در 31 روستای اهر نیازمند اعتبار 400 میلیارد ریالی

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، هادی رحیمی صبح امروز پنج شنبه در دیدار با اهالی روستای سامبران اهر بابیان اینکه با پیگیری های دهیار روستای سامبران با ارائه درخواست نسبت به تخصیص قیر رایگان جهت آسفالت ریزی معابر داخل روستا اقدام نموده ایم، گفت: مطمئناً برای اینکه بتوانیم مطالبات روستائیان را تحقق بخشیم سال آینده به جهت آسفالت ریزی معابر داخل روستای سامبران اعتبار تخصیص می یابد.

احداث سیل بند در 31 روستای اهر نیازمند اعتبار 400 میلیارد ریالی

وی اضافه کرد: با توجه به تعدد روستاهای فاقد آسفالت شهرستان اهر و درخواست های مکرر جهت آسفالت ریزی روستاها، اهالی روستاها به پیگیری های خود ادامه دهند چون مقدار قیر رایگان که برای آسفالت ریزی تخصیص می یابد محدود و درخواست ها نامحدود است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اهر ادامه داد: البته برای آسفالت ریزی معابر داخل روستای سامبران برای امسال پیشنهاد نموده بودیم اما علی رغم درخواست و پیگیری جزو برنامه های اولویت دار امسال قرار نگرفته و به سال آینده موکول شد.

رحیمی با اشاره به درخواست اهالی روستای سامبران جهت احداث سیل بند در این روستا گفت: از سال 91 تا به حال اعتباری از محل اعتبارات مدیریت بحران تخصیص نیافته و اگر از تمامی روستاها پرس و جو کنید می بینید حتی موردی نبوده که در روستایی سیل بند احداث گردد.

وی بابیان اینکه در شهرستان اهر 31 روستا احتیاج به احداث سیل بند دارند، تأکید کرد: متأسفانه به لحاظ این که ریالی اعتبار از محل مدیریت بحران تخصیص نیافته طبیعتاً ما نیز نتوانسته ایم در هیچ روستایی سیل بند احداث کنیم و بر اساس برآوردهای انجام گردیده برای احداث سیل بند در 31 روستای اهر احتیاجمند بیش از 40 میلیارد تومان اعتبار هستیم به طوری که شاید کل بودجه شهرستان اهر نیز به این اندازه نمی رسد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اهر به عدم بازپرداخت اقساط وام های زلزله سال 91 منطقه ارسباران و مسائل ناشی از آن اشاره نمود و اضافه کرد: بانک ها در زمان زلزله تسهیلات پرداخت کردند و به دلیل این که مردم نتوانستند اقساط تسهیلات را پرداخت نمایند بانک ها مجدداً زیر بار قبول ضامن زنجیره ای نمی روند چون وصول مطالبات بانک ها از مردم بیش ازحد تصور است.

رحیمی با ذکر اینکه بانک مسکن شهرستان اهر بیش از 150 میلیارد تومان معوقه دارد و این امر باعث گردیده تا ضامن زنجیره ای را قبول ننمایند، توضیح داد: خوشبختانه با پیگیری های انجام گردیده به وسیله بانک ملی، اگر روستائیان نسبت به مقاوم سازی واحدها اقدام نمایند می توانند به صورت سه نفره تسهیلات با ضامن زنجیره ای دریافت نمایند.

اهالی روستای سامبران هنگام دریافت تسهیلات با عدم تامین ضامن روبرو هستند

بهاری دهیار روستای سامبران در جمع مسئولان شهرستان اهر، کمبود آب شرب و نبود سیل بند را از مسائل اهالی این روستا عنوان نمود و گفت: به لحاظ اینکه روستای سامبران در حاشیه جاده اهر - کلیبر قرار یافته و اهالی روستا هنگامی که دام های خود را به چرا می برند موقع تردد از جاده خطر جان آنها را تهدید می نماید و به جهت پیشگیری از این مشکل احتیاجمند پل زیرگذر برای حفظ جان اهالی و دام ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه نبود محل برای جمع آوری کود حیوانی در روستای سامبران اهالی این روستا را رنج می دهد، گفت: یکی دیگر از مسائل اهالی این روستا قطعی پی در پی تلفن ثابت و عدم آنت دهی مناسب تلفن های همراه است و وقتی اهالی پیگیر موضوع می شوند اپراتور می گوید مشکل از مرکز است.

دهیار روستای سامبران ادامه داد: تیرهای برق در داخل روستای سامبران احتیاج به جابه جایی دارد و علی رغم این که تا به حال پیگیری های مستمری نموده ایم اما هنوز جوابی نگرفته ایم و مسئولان مربوطه می گویند باید از اعتبارات دهیاری برای جابه جایی تیرهای برق اقدام کنیم در حالی که دهیاری روستای سامبران اعتبار چندانی ندارد که بخواهیم آن را صرف جابه جایی تیر برق کنیم.

بهاری در ادامه خواهان احداث جاده بین مزارع در اراضی زارعی روستای سامبران شد و گفت: اهالی روستا هنگامی می خواهند تسهیلات دریافت نمایند مسائل متعددی از قبیل عدم تأمین ضامن را متحمل می شوند و متأسفانه بانک ها ضامن زنجیره ای را قبول نمی نمایند و می گویند باید ضامن کارمند بیاورند این در حالی است که روستائیان کارمندی ندارند تا ضامن آنها گردد.

وی، پرداخت به موقع خسارت سرمازدگی باغات و اراضی کشاورزی، یاری به مقاوم سازی واحدهای روستایی با پرداخت تسهیلات و تسهیل در روند دریافت را از دیگر مسائل اهالی روستای سامبران برشمرد.

مخابرات اهر نسبت به خرابی های سیستم مخابراتی بی تفاوت نیست

مختار معتمدی، رئیس اداره مخابرات شهرستان اهر در این نشست با بیان اینکه ارائه اینترنت به روستاها مستلزم تخصیص اعتبار از سوی شرکت ارتباطات زیر ساخت است، اظهار کرد: با توجه به این که مخابرات شرکت خصوصی است می بایست برای بهره مندی روستائیان از اینترنت پرسرعت، زیرساخت های لازم توسط شرکت ارتباطات زیر ساخت تأمین گردد.

وی با اشاره به درخواست اهالی مبنی بر قطعی تلفن های ثابت در این روستا اضافه کرد: البته قطعی تلفن علت های مختلفی چون اختلال نواسانات برق به کابل های تلفن و پارگی کابل هنگام جابه جایی دارد و به دلیل آن که قطعی تلفن در روستای همجوار و شاید در این روستا به علت سوختگی سارژر بود که آن را به زودی تعویض می کنیم.

رئیس اداره مخابرات شهرستان اهر ادامه داد: هیچ گاه مخابرات شهرستان اهر نسبت به خرابی های سیستم مخابراتی بی تفاوتی نشان نمی دهد چون قطعی های تلفن برای مخابرات ضرر دارد به این دلیل که اگر خطوط برقرار باشد مخابرات خدمات ارائه داده و هزینه می گیرد.

جابهجایی تیرهای برق در روستاها بر عهده بنیاد مسکن و دهیاری است

کاظم تاروردی پور، مدیر توزیع نیروی برق شهرستان اهر در ادامه این نشست با اشاره به قانون جابه جایی تیرهای برق در روستاها گفت: بر اساس توافقی که با شرکت توزیع نیروی برق و بنیاد مسکن استان در این زمینه وجود دارد جابه جایی تیرهای برق بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهیاری هاست و اداره برق تنها وظیقه ارائه طرح و نظارت دارد.

وی اضافه کرد: قول می دهیم دهیاری روستای سامبران در صورت تأمین تجهیزات، مدیریت توزیه نیروی برق اهر آماده است تا 40 درصد هزینه را اعم از جابه جایی تیر برق و ماشین آلات انجام دهد.

آموزش و پرورش اهر اعتبارات اندک و مسائل زیادی دارد

قادر رمضان پور، مدیر آموزش و پرورش اهر نیز در این نشست بابیان اینکه مدرسه روستای سامبران در مقطع ابتدایی بوده و 18 دانش آموز و 2 معلم دارد، اظهار کرد: آموزش و پرورش بر حسب برخی نگرش ها کمترین اعتبارات به دستگاه تعلیم و تربیت تخصیص می یابد و مسائلی که دارد بی حد و اندازه است.

وی اضافه کرد: مدیریت آموزش و پرورش اهر به هیچ عنوان راضی نیست تا مدرسه روستای سامبران بدون حصار باقی بماند ولی نبود اعتبارات مانع از انجام حصارکشی این مدرسه گردیده است ولی به محض ابلاغ اعتبار حصارکشی مدرسه روستای سامبران را در اولویت قرار می دهیم و انتظار داریم تا برطرف نواقصات مدرسه اهالی نیز مشارکت داشته باشند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 327

به "احداث سیل بند در 31 روستای اهر نیازمند اعتبار 400 میلیارد ریالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث سیل بند در 31 روستای اهر نیازمند اعتبار 400 میلیارد ریالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید