18 نفر در همدان غرق شدند

به گزارش نوای پرنده پارسی، حمید نصرتی قانعی- همدان ـ خبرنگار: رئیس فوریت های پزشکی استان همدان گفت: به استناد آمار پزشکی قانونی استان همدان، در 4 ماه نخست امسال 18 نفر در استان همدان غرق شده اند؛ این آمار برابر با تعداد کل غرق شدگان سال 97 در این استان است.

18 نفر در همدان غرق شدند

حبیب معصومی در جمع اصحاب رسانه همدان با اشاره به این که بخش عمده غرق شدگی ها در آبگیرها و استخرهای ذخیره آب بوده است، اظهار کرد: غالب غرق شدگی ها به دلیل سهل انگاری، نداشتن مهارت کافی شنا و نبود غریق نجات بوده است. او از شهروندان استان خواست که مسائل ایمنی مانند عمق محل شنا، تسلط به شنا، شناخت نوع گرمی یا سردی آب و استفاده نکردن از داروی خواب آور قبل از شنا را رعایت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود شرح داد: در 4 ماه امسال 5 نفر بیش از سال گذشته در حوادث ترافیکی کشته شده اند. سال قبل 143 نفر در محورهای مواصلاتی استان همدان در این بازه زمانی کشته شدند. رئیس فوریت های پزشکی استان همدان با رد این آمار که در حین انتقال مصدومان به بیمارستان درصدی زیادی فوت کرده اند، اضافه نمود: سال قبل در مدت یک سال بر اثر حوادث ترافیکی استان 434 نفر کشته شدند. از این آمار 46 درصد در بیمارستان و 5 درصد حین انتقال فوت شدند. این آمار کاملا مستند است و از مسئولان انتظار داریم به صورت مستند اظهار نظرکنند.

معصومی شرح داد: بیشترین تصادف فوتی هم مربوط به راستا همدان به کبودراهنگ در پیچ شاوه بوده که در مدت 4 ماه امسال 18 تصادف داشتیم. اکنون راهداری مشغول اصلاح راستا با نصب علائم ترافیکی است. وی در پاسخ به این سوال خبرنگاران که آیا سرانه پایگاه فوریت های پزشکی استان متناسب است یا خیر گفت: بین سال های 85 تا 98 از 16 پایگاه فوریت پزشکی در استان به 60 پایگاه فوریتی رسیده ایم. در هفته دولت هم 3 پایگاه اورژانس دیگر در استان همدان بهره برداری خواهد شد. اکنون فقط در شهر همدان 11 آمبولانس فعال داریم در حالی که سال 85 فقط 3 آمبولانس

فعال داشتیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2028

به "18 نفر در همدان غرق شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 نفر در همدان غرق شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید