گذرنامه کدام کشور اروپایی معتبرتر است؛ آلمان یا فرانسه؟ ، ارزش گذرنامه بریتانیا سقوط کرد

به گزارش نوای پرنده پارسی، کدام کشور اروپایی قدرتمندترین گذرنامه را دارد؟ آیا در فهرست برترین پاسپورت های دنیا نامی از سه قدرت نخست این قاره یعنی آلمان، فرانسه و بریتانیا دیده می گردد؟

گذرنامه کدام کشور اروپایی معتبرتر است؛ آلمان یا فرانسه؟ ، ارزش گذرنامه بریتانیا سقوط کرد

خبرنگاران: آخرین رده بندی به روز شده اعتبار گذرنامه ها بر پایه شاخص بین المللی هنلی نشان می دهد که آلمان و فنلاند مشترکا دارای قدرتمندترین گذرنامه ها در اروپا هستند. این دو کشور گذشته از این صندلی، در دنیا نیز رتبه بالایی دارند و به همراه کره جنوبی در ردیف دوم پس از ژاپن و سنگاپور قرار گرفته اند.

دارندگان گذرنامه ژاپن و سنگاپور مجازند که بدون ویزا، با ویزای اینترنتی یا ویزای صادر شده در فرودگاه به 189 کشور دنیا سفر نمایند. اتباع آلمان، فنلاند و کره جنوبی نیز با گذرنامه خود می توانند به همین شیوه به خاک 187 کشور وارد شوند.

در فهرست کشورهای اروپایی بر پایه شاخص هنلی، نام دانمارک پس از آلمان و فنلاند دیده می گردد و ایتالیا و لوکزامبورگ مشترکا در رده بعدی قرار دارند.

سقوط فرانسه و بریتانیا

فرانسه که در رده بندی های پیشین صندلی بهتری داشت، در آخرین به روزرسانی به همراه سوئد و اسپانیا با اندکی تعییر در رده چهارم کشورهای اروپایی قرار گرفته است. در میان کشورهای عضو حوزه شنگن پس از این کشورها نام اتریش، هلند، پرتغال و سوئیس به چشم می خورد که به طور مشترک در مکان پنجم این جدول قرار دارند.

بریتانیا که تا پیش از این به همراه آمریکا در جدول برترین گذرنامه ها جزو سه کشور نخست دنیا بود، در آخرین جدول منتشر شده در صندلی ششم دنیای واقع شده است. با گذرنامه این کشور که به همراه آمریکا به این رده سقوط نموده، بدون ویزا یا با ویزای الکترونیک و صادره در محل می توان به 183 کشور دنیا سفر کرد.

در گزارشی که در آخرین بیانیه مطبوعاتی نهاد هنلی منتشر شده، دلیل اصلی سقوط ارزش گذرنامه بریتانیا خروج این کشور از اتحادیه اروپا ذکر شده است.

شناسه گذرنامه هنلی معتبرترین شاخص برای ارزش گذاری گذرنامه های دنیا است که بر پایه داده های سازمان بین المللی ترابری هوایی، یاتا معین می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: چمدان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1618

به "گذرنامه کدام کشور اروپایی معتبرتر است؛ آلمان یا فرانسه؟ ، ارزش گذرنامه بریتانیا سقوط کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گذرنامه کدام کشور اروپایی معتبرتر است؛ آلمان یا فرانسه؟ ، ارزش گذرنامه بریتانیا سقوط کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید