گاف های رسانه ملی در روز های پایانی سال ، این بار عذرخواهی شبکه چهار

به گزارش نوای پرنده پارسی، اشعار نا امیدانه پرواز همای در شبکه چهار که قرار بود نوروزخوانی باشد، کار را به عذرخواهی این شبکه از مخاطبانش کشاند.

گاف های رسانه ملی در روز های پایانی سال ، این بار عذرخواهی شبکه چهار

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، شب موسیقی از مجموعه برنامه شب های هنر در شبکه چهار سیما به تهیه کنندگی حبیب الله ذوالفقاری یکشنبه ها ساعت 23 از شبکه چهار سیما پخش می گردد.

این برنامه در 25 اسفندماه در آخرین قسمت از برنامه در سال 98 بنا بود طبق اعلام روابط عمومی شبکه چهار میزبان پرواز همای باشد تا به صورت زنده نوروز خوانی کند. اما چیزی که او برای مخاطبان خود خواند، این شعر بود:

انگار نفرین نموده اند این خاک را اجداد ما

تا بوده زاری بوده و تا مانده غم در یاد ما

ما نسل بازی خورده ایم آتش به پرهامان زدند

شاهان به آتش بازی و نیرنگ و استبداد ما

بازندگان بازی شطرنج قدرت نسل ماست

سرانجام بازی مات بود از کیش مادرزاد ما

یا زیر آواریم و سنگ یا غرق سیلابیم و جنگ

انگار نفرین نموده اند این خاک را اجداد ما

من با تو همدردم رفیق خنجر به پشت من نزن

هرگز نمیخواهد رسید، جز ما کسی بر داد ما

روزی فرا خواهد رسید روزی که ما هم نیستیم

غم جای خود را میدهد بر چهره های شاد ما

باز هم در این برنامه البته نه مجری ها تذکری به خواننده دادند و نه برنامه قطع شد، همه چیز روی آنتن به خوبی پیش رفت، اما اعتراضات در فضای مجازی شکل گرفت و پیش رفت.

تا جایی که امروز -29 اسفندماه- و در آخرین روز سال 98 شبکه چهار سیما متنی را منتشر کرد که متن آن به قلم امین نوروزی، مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما بود و در آن از مخاطبان این شبکه بابت اتفاق روی داده عذرخواهی کرد که متن آن به توضیح زیر است:

باسمه تعالی شأنه العزیز

بینندگان گرامی و مخاطبان عزیز شبکه چهار، آگاهند که برنامه فاخر شب های هنر از شروع تا کنون با صد ها ساعت پخش زنده برنامه در سال های 97 و 98 با حضور هنرمندان فرهیخته کشور توانسته محتوای شایسته مردم فرهنگ پرور و هنردوست ایران زمین و درخور این شبکه با مخاطبان خاص را فراوری کند. مجله ای با موضوعات موسیقی، تئاتر، سینما، کتاب، معماری و روایت که در تلویزیون کم سابقه و در بعضی موارد بی سابقه بوده است.

در برنامه اخیر این مجموعه که به مناسبت فرارسیدن سال نو خورشیدی از هنرمند کشورمان آقای پرواز همای برای شب موسیقی با موضوع نوروز خوانی دعوت شده بود، آثار متنوعی پخش شد و سخنان و نظرات جالبی مطرح شد چه این که وی از خوانندگان هنرشناس و ایران دوست است و آثارش از نظر مضامین و شیوه اجرا در نوع خود بدیع است. اثر گمنام وی که در رثای شهدای گمنام غواص اجرا شده یکی از ماندگارترین کار ها و نشانه اعتقاد و التزام او به آرمان های انقلابی ایران و شهدای عزیز اسلام است.

متاسفانه در دقایقی کوتاه از برنامه زنده، این هنرمند به خواندن آوازی پرداخت که از نظر معنایی حس ناامیدی را به مردم منتقل کرد و از نظر ادبی نیز قابل مناقشه بود و می توان آن را به حساب سلیقه خواننده یا اثرپذیری از شرائط بحرانی کنونی گذاشت؛ حال آنکه امروز مردم به امید، بیش از مرثیه احتیاج دارند و وظیفه اجتماعی هنرمند اقتضا میکند نقد ها را به گونه ای مطرح کند که نا امیدی جای امید به آینده را نگیرد.

از این رو بی آنکه چنین رخدادی توجیه یا انکار گردد، از خطای رفته در برنامه زنده عذرخواهی می گردد. امید است به تعبیر حضرت حافظ که فرمود:

پیر ما گفت: خطا بر قلم صنع نرفت / آفرین بر نظر پاک خطاپوشش باد

حسن ظن و خطاپوشی مخاطبان گرانمایه شامل حال گردد و توفیق اصلاح نقد های دلسوزانه نصیب

چند شب پیش نیز امیرحسین رستمی هنرپیشه در سخنانی در شبکه یک سیما اظهاراتی درباره بیماری کرونا داشت که منجر شد شبکه سخنان او را در نیمه راه قطع کند. رستمی نیز پس از آن ویدئوی منتشر نموده و بابت سخنانش عذرخواهی نموده بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4056

به "گاف های رسانه ملی در روز های پایانی سال ، این بار عذرخواهی شبکه چهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاف های رسانه ملی در روز های پایانی سال ، این بار عذرخواهی شبکه چهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید