کسب و کار های اینترنتی رتبه بندی می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، سرپرست معاونت تسهیل تجاری و توسعه کاربرد های مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: تا دو ماه آینده بحث رتبه بندی کسب و کار های اینترنتی در کشور اجرایی می گردد.

کسب و کار های اینترنتی رتبه بندی می گردد

به گزارش از ، بهنام امیری در نشست تخصصی چالش های کسب و کار های اینترنتی، گفت: بحث رتبه بندی کسب و کار های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی مدت زمان زیادی در کشور مطرح بوده که تا دو ماه آینده بحث رتبه بندی این کسب و کار ها در کشور اجرایی می گردد.

او بیان نمود: بر این اساس امتیازدهی به کسب و کار ها حول دو محور اصلی سوابق عملکرد و توانمندی کسب و کار مورد آنالیز قرار می گیرد.

امیری با بیان اینکه این رتبه بندی با هدف ساماندهی فعالیت کسب وکار های اینترنتی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان صادر می گردد، اظهارداشت: در این امتیازدهی سوابق یک ساله کسب و کار های اینترنتی آنالیز و به صورت کد به مصرف کننده اعلام می گردد.

سرپرست معاونت تسهیل تجاری و توسعه کاربرد های مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان کرد: کسب و کار های اینترنتی در قالب یک تا پنج ستاره رتبه بندی و اعتبارسنجی آن ها برای مدت دو سال صادر می گردد که فراخوان اجرایی شدن این برنامه به زودی اعلام می گردد.

امیری اضافه نمود: نماد اعتماد الکترونیکی، نشانه ای نمادین است که منحصراً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر می گردد و به کسب و کار های اینترنتی قانونمند با هدف رتبه بندی و اعتبار سنجی اعطا می گردد.

او با بیان اینکه در حوزه نماد اعتماد اتفاق های خوبی برنامه ریزی شده است گفت: فرآیند اعطای نماد اعتماد الکترونیکی شامل ثبت درخواست در وب سایت نماد، احراز هویت متقاضی، ارزیابی وب سایت کسب و کار اینترنتی و اخذ تعهدنامه الکترونیکی و اعطای نماد الکترونیکی است که یک فرآیند ساده برای فعالان این بخش است.

امیری توضیح داد: همچنین برنامه هایی از جمله ایجاد پنجره واحد کسب و کار های اینترنتی، سامانه یکپارچه شکایت، پایشگر هوشمند و پایشگر سیستمی و سیستمی کردن فرآیند اعطا در حوزه کسب و کار های اینترنتی تهیه و تدوین شده است که به زودی در کشور اجرا می شوند.

او اضافه نمود: اصلاح ساختار هزینه های اقتصاد کلان به وسیله بهبود نظام توزیع، راهنمایی سرمایه های خرد به سوی فعالیت های مالی سازنده، افزایش شفافیت ساختار مالی ناشی از جریان سریع و کامل اطلاعات، افزایش بهره وری عوامل فراوری ناشی از اصلاح ساختار بنگاه های مالی و توسعه صادرات ناشی از تسهیل در فرایند های بازاریابی و دسترسی به بازار های بین المللی را می توان از آثار توسعه تجارت الکترونیکی در اقتصاد برشمرد.

در این نشست تخصصی فعالان بخش خصوصی فعال در حوزه کسب و کار های اینترنتی در استان به بیان مسایل و مسائل خود در این حوزه پرداختند.

م

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2220

به "کسب و کار های اینترنتی رتبه بندی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب و کار های اینترنتی رتبه بندی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید