کاخ سفید نسبت به تبرئه ترامپ ابراز امیدواری کرد

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، استفانی گریشام سخنگوی کاخ سفید با صدور بیانیه ای به استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور واکنش نشان داد.

کاخ سفید نسبت به تبرئه ترامپ ابراز امیدواری کرد

در بیانیه سخنگوی کاخ سفید با انتقاد از تصویب استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا، گفته شده که روز استیضاح یکی از شرم آورترین قسمت های سیاست در تاریخ کشور ما در مجلس نمایندگان بود.

به گفته سخنگوی کاخ سفید، استیضاح ترامپ از سوی دموکرات ها بدون دریافت حتی یک رأی موافق از جمهوری خواستار و بدون ارائه هیچ مدرکی از خطا صورت گرفت.

با این حال گریشام ابراز اطمینان نموده که مجلس سنای آمریکا رئیس جمهور این کشور را از اتهامات مطرح شده در مجلس نمایندگان تبرئه خواهد نمود.

گفتنی است که طرح استیضاح ترامپ با دو اتهام سوءاستفاده از قدرت و همچنین ممانعت از انجام تحقیقات مورد احتیاج کنگره از عصر روز گذشته در مجلس نمایندگان آمریکا شروع شد و در ابتدا اکثریت نمایندگان نخست به انجام فرایند استیضاح و سپس به کلیات طرح استیضاح در شب گذشته رأی مثبت دادند و پس از آن که مجلس نمایندگان وارد بحث از سوی موافقان و مخالفان طرح درباره اتهامات مطرح شده مربوط به استیضاح شد، این طرح در نهایت در نیمه شب گذشته با اکثریت آرای نمایندگان به تصویب نهایی رسید.

پس از رأی مثبت اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح رئیس جمهور آمریکا، حال این طرح ضروری است که براساس قانون اساسی این کشور در مجلس سنا نیز مورد آنالیز قرار گیرد و برای تائید نهایی احتیاجمند دو سوم آرای سناتورهاست، اما با توجه به اکثریت جمهوری خواستار در سنای آمریکا، بسیاری تائید نهایی استیضاح ترامپ در سنای آمریکا را غیرمحتمل عنوان نموده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3372

به "کاخ سفید نسبت به تبرئه ترامپ ابراز امیدواری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید نسبت به تبرئه ترامپ ابراز امیدواری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید