چند درصد جمعیت کشور در کلان شهرها زندگی می کنند؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، رئیس مرکز آمار ایران گفت: حدود 27 درصد جمعیت کشور در کلان شهرها سکونت دارند و هشت شهر به عنوان کلان شهر رسمی معرفی شده است.

چند درصد جمعیت کشور در کلان شهرها زندگی می کنند؟

ایرنا نوشت: جواد حسین زاده نیستانی در نشست سالانه آمار و برنامه ریزی در اصفهان، با یادآوری اینکه هم اینک تهران، تبریز، شیراز، مشهد، اهواز، کرج، اصفهان و اراک 8 کلان شهر رسمی ایران هستند، افزود: در آمار جدید، کرمانشاه به عنوان نهمین کلان شهر ایران اضافه شده است که بالای یک میلیون جمعیت دارد.

وی سهم کلان شهرها از نظر تولید ناخالص داخلی را حائز اهمیت دانست و افزود: کمیته آمار بخشی کلان شهرها با هدف سامان بخشی نظام آمار این مناطق ایجاد شده است.

رییس مرکز آمار ایران در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در شرایط کنونی حدود 55 درصد از نیاز آماری در سطح ملی و 35 درصد استانی و کمتر از 15 درصد در سطح شهرستانی تهیه می شود.

وی تاکید کرد: ریشه آمار از حکومت کردن می آید بدان معنا که آمار به منظور اداره جوامع بشری شناخته می شود و اهمیت آن در مدیریت شهری حائز اهمیت است. همچنین برای برنامه ریزی شهری نیاز به آمار با کیفیت داریم یعنی ابعاد کیفیت در حوزه آمار باید جامع و به هنگام و در دسترس همگان باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2957

به "چند درصد جمعیت کشور در کلان شهرها زندگی می کنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند درصد جمعیت کشور در کلان شهرها زندگی می کنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید