چند توصیه جدید به مصرف کنندگان آسپرین

به گزارش نوای پرنده پارسی، آسپرین از جمله داروهایی است که به عنوان ضد درد و تب مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو با ممانعت از تجمع پلاکت ها در خون از ایجاد لخته جلوگیری می نماید، بنابراین یکی از موثرترین داروها در پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی است. با همه این ویژگی ها، در جدیدترین یافته های علمی و پزشکی معین شده که مصرف روزانه آسپرین بیشتر از اینکه که مفید باشد، برای سلامتی افراد سالم خطرات جدی به دنبال خواهد داشت.

چند توصیه جدید به مصرف کنندگان آسپرین

مصرف روزانه آسپرین با دوز پایین برای افرادی که تجربه حمله قلبی یا سکته مغزی داشته یا به ناراحتی های قلبی مبتلا هستند، توصیه می گردد اما این توصیه برای افراد سالم قابل تائید نیست.

دستورالعمل های منتشر شده در امسال میلادی (2019) استفاده مرتب از آسپرین را برای سالمندانی که به بیماری های قلبی مبتلا نبوده، ممنوع نموده و اعلام شده که مصرف این دارو تنها برای افراد جوان تری توصیه می گردد که تحت نظر پزشک آن ها را مصرف نمایند.

این در حالی است که در سال 2017 تنها در ایالت متحده آمریکا 29 میلیون فرد 40 سال به بالا بدون هیچ گونه سابقه بیماری قلبی به طور روزانه آسپرین مصرف نموده و از این میان حدود 6.6 میلیون نفر به طور خودسرانه و بدون توصیه یا مشورت با پزشک این دارو را استفاده می نمایند.

همچنین حدود نیمی از سالمندان بالای 70 سالی که آسپرین را به طور روزانه به منظور پیشگیری از حملات قلبی مصرف می نمایند به هیچ نوع بیماری قلبی مبتلا نیستند. آمار این افراد در آمریکا حدود 10 میلیون نفر تخمین زده شده است.

به گفته متخصصان بسیاری از بیماران به اشتباه از این دارو استفاده می نمایند، چرا که برای سال ها پزشکان مردم را برای جلوگیری از ابتلا به حملات قلبی یا سکته مغزی به استفاده از این داروی رقیق نماینده خون تشویق می نموده اند.

اما سال گذشته سه تحقیق شگفت آور جدید این عقیده را به چالش کشید. این تحقیقات یکی از بزرگترین و طولانی ترین آزمایش ها برای آنالیز تاثیر آسپرین روی افرادی با احتمال خطر کم یا متوسط بوده که فواید بسیار جزیی را به خصوص در افراد سالمند نشان دادند. این در حالی است که مصرف نمایندگان آسپرین با بعضی از عوارض جانبی دیگر از جمله خونریزی قابل توجه گوارشی روبرو شده اند.

این یافته ها در ماه مارس موجب تغییر در دستورالعمل های منتشر شده از سوی انجمن قلب آمریکا و کالج قلب آمریکا شد. طبق این دستورالعمل ها افراد بالای 70 سال که بیماری قلبی نداشته و افراد جوان تری که با خطر خون ریزی روبرو اند، باید از مصرف روزانه آسپرین خودداری نمایند. همچنین تنها افراد بین 40 تا 70 ساله ای که در حال حاضر بیماری قلبی داشته و با خطر بالایی برای سکته قلبی و مغزی روبرو اند، مجاز به مصرف روزانه بین 75 تا 100 میلی گرم آسپرین تحت نظر پزشک هستند.

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، دستورالعمل های مصرف آسپرین برای افرادی که سکته قلبی را پشت سر گذاشته اند، تغییری ننموده و این افراد باید دارو را طبق تجویز متخصص خود مصرف نمایند.

منبع: ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2000

به "چند توصیه جدید به مصرف کنندگان آسپرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند توصیه جدید به مصرف کنندگان آسپرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید