ولیعهد سابق اردن با چه نقشه ای با عربستان زد و بند کرد؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، ایسنا نوشت:صدور کیفرخواست در پرونده فتنه یا همان کودتای نافرجام در اردن از این مساله پرده برداشت که ولیعهد سابق اردن برای رسیدن به قدرت از ریاض یاری گرفته بود.

ولیعهد سابق اردن با چه نقشه ای با عربستان زد و بند کرد؟

به گزارش سایت سعودی لیکس، این کیفرخواست نشان داد که شاهزاده حمزه بن حسین، ولیعهد سابق اردن برای رسیدن به تاج و تخت و سلطنت اردن جاه طلبی شخصی داشت و برای رسیدن به این هدف بی فایده کوشش کرد حمایت عربستان را به دست آورد.

چهارم آوریل دولت اردن گفت، شاهزاده حمزه 41 ساله و اشخاصی دیگر در طرح هایی با هدف برهم زدن امنیت و ثبات اردن دست داشتند.

این دولت 18 تن از جمله بنام عوض الله، رئیس اسبق دیوان پادشاهی اردن و شریف حسن بن زید، نماینده پادشاه اردن در عربستان را بابت این اتهام بازداشت کرد.

مطابق کیفرخواست 13 صفحه ای که به وسیله تلویزیون رسمی اردن در سایت اینترنتی خود منتشر شده است، شاهزاده حمزه با نقض احکام قانون اساسی اردن مصمم بود که جاه طلبی شخصی خود را برای رسیدن به قدرت در پادشاهی اردن تحقق بخشد. وی برای رسیدن به هدف خود، از خط مشی و قانون اردن تخطی و کوشش کرد از غم و اندوه و مسائل مردم و هر حادثه ای که در این کشور رخ می دهد، مانند تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا سوء استفاده نموده تا در خط مشی نظام حاکم تردید ایجاد کند، علیه این نظام تحریک کند و میان اقشار جامعه فتنه و ناامیدی ایجاد کند.

در این کیفرخواست آمده است، شریف حسن بن زید طرح های ضد نظام حاکم دارد و در یکی از نشست ها نام متهم بنام عوض الله را نزد شاهزاده حمزه بیان کرد تا با توجه به نوع شغل وی و هم به واسطه نزدیکی اش به مسؤولان سعودی و ولیعهد این کشور و شبکه روابط خارجی با فراهم کردن حمایت خارجی به آن دو یاری کند.

در این کیفرخواست اتهام آمده است که شاهزاده حمزه، عوض الله و شریف حسن در همه دیدارهای خود خط مشی پادشاه اردن را می کوبیدند.

آنها بر طرح موضوعاتی که میان اقشار جامعه فتنه ایجاد خواهد نمود و تحریک بعضی گروه ها علیه نظام دولت و سرویس های دولتی تاکید کردند.

طی روزهای آینده محاکمه عوض الله و شریف حسن که در پرونده فتنه بازداشت شدند، در دادگاه امنیت ملی اردن آغاز می گردد. در صورت محکومیت با حکم حبسی که به 20 سال می رسد، روبه رو هستند.

311311

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7189

به "ولیعهد سابق اردن با چه نقشه ای با عربستان زد و بند کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولیعهد سابق اردن با چه نقشه ای با عربستان زد و بند کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید