واگذاری قلعه تاریخی کنجانچم شهرستان مهران به بخش خصوصی

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده گفت: سه میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای مرمت قلعه تاریخی کنجانچم واقع در شهرستان مهران این استان هزینه می شود.

واگذاری قلعه تاریخی کنجانچم شهرستان مهران به بخش خصوصی

وی بیان داشت: علاوه بر این، 200 میلیون ریال دیگر نیز برای طرح مطالعه این قلعه شامل تاریخچه، آسیب شناسی، برق رسانی و آب رسانی هزینه می شود.

عبدالمالک شنبه زاده با اشاره به مزایده واگذاری قلعه تاریخی کنجانچم به بخش خصوصی، اضافه کرد: این قلعه با کاربری پذیرایی و اقامتی بین راهی به متقاضیان بخش خصوصی واگذار می شود.

وی ادامه داد: قرار گیری این قلعه در جهت تردد زائران ایرانی و عراقی عتبات عالیات و شهرهای مذهبی کشورمان موقعیت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام با بیان اینکه این قلعه در سال 1326 هجری قمری بنا به دستور غلامرضا خان ابوقداره آخرین والی ایلام ساخته شده است، گفت: این قلعه دارای اتاقهای مرتبط به هم، حمام، برج نگهبانی و قسمت مسکونی و دیوانخانه بوده و به عنوان قلعه زمستانی والی مورد استفاده قرار می گرفته است.

شنبه زاده اضافه کرد: این قلعه ظرفیت اسکان 100 گردشگر را دارد و می تواند به عنوان وی آی پی برای اسکان مهمانان ویژه مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: این قلعه در کنار رودخانه کنجانچم قرار گرفته است و با خلاقیت، ابتکار و بازاریابی مناسب به یکی از مراکز مهم گردشگری کشور تبدیل خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3753

به "واگذاری قلعه تاریخی کنجانچم شهرستان مهران به بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری قلعه تاریخی کنجانچم شهرستان مهران به بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید