واکسن چهار ظرفیتی آنفلوآنزا بزنیم یا سه ظرفیتی؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، یک فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا، همزمان با شروع فصل سرماست.

واکسن چهار ظرفیتی آنفلوآنزا بزنیم یا سه ظرفیتی؟

مسعود مردانی فوق تخصص بیماری های عفونی و عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا در گفت وگو با خبرنگار، درباره بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا اظهار کرد: مناسب ترین زمان تزریق این واکسن اواخر شهریور و اوایل مهرماه است، البته این زمان به برودت هوا بستگی دارد، به طوری که اگر هوا گرم باشد، می توان این واکسن را هم دیرتر تزریق کرد.

او بیان نمود: از زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا تا 2 ماه پس از آن، بیشترین میزان آنتی بادی در بدن ترشح می گردد، بنابراین در این مدت، بدن در برابر آنفلوآنزا ایمن است.

انواع واکسن های آنفلوآنزای موجود در بازار

این عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا اضافه نمود: اکنون 2 نوع واکسن سه و چهارظرفیتی آنفلوآنزا در بازار موجود است، این 2 نوع واکسن نسبت به هم فزونی ندارند، ولی در واکسن چهارظرفیتی یک نوع ویروس بیشتر است، بنابراین افرادی که در معرض خطر هستند، بهتر است که از نوع چهارظرفیتی استفاده نمایند.

چه افرادی باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق نمایند؟

مردانی تزریق واکسن آنفلوآنزا را برای افراد چاق که شاخص توده بدنی آن ها بالاتر از 40 است، زنان باردار، اشخاصی که به اختلالات قلبی و عروقی دچار هستند به ویژه کسانی که بالای 60 سال هستند، بیماران دیابتی که برای کنترل قند خونشان انسولین تزریق می نمایند، افرادی که به نقص سیستم ایمنی بدن مبتلا هستند مانند اشخاص HIV مثبت و بچه ها بین 6 ماه تا 6 سال ضروری دانست و تاکید نمود: این افراد باید یک بار در سال واکسن آنفلوآنزا را تزریق نمایند.

او اضافه نمود: افرادی که به علت ابتلا به بیماری های بدخیم مانند سرطان، لوسمی (سرطان خون) و لنفوم، شیمی درمانی یا رادیوتراپی می شوند یا اینکه تحت درمان با دارو های سرکوب گر سیستم ایمنی قرار می گیرند. مبتلایان به بیماری های صعب العلاج مانند روماتیسم که باید دارو هایی مانند آسپرین را به مدت طولانی مصرف نمایند، بیماران پیوندی و دیالیزی، پزشکان، پرستاران و سایر کارکنان مرتبط با رشته پزشکی هم باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2137

به "واکسن چهار ظرفیتی آنفلوآنزا بزنیم یا سه ظرفیتی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن چهار ظرفیتی آنفلوآنزا بزنیم یا سه ظرفیتی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید