هشدار نمایندگان شیلی به غارت و خشونت در کشور

به گزارش نوای پرنده پارسی، نمایندگان مجلس شیلی درباره غارت و خشونت در این کشور هشدار دادند.

هشدار نمایندگان شیلی به غارت و خشونت در کشور

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کنندگان کنگره شیلی دیروز چهارشنبه بر سر انجام اصلاحات فوری برای تقویت و تامین امنیت به توافق رسیدند و هشدار دادند که خشونت و خرابکاری در اعتراضات اخیر، دموکراسی 30 ساله این کشور را به خطر انداخته است.

دادستانی شیلی می گوید که پنج هفته ناآرامی در این کشور در اعتراض به نابرابری و ضعف و کمبود خدمات عمومی، دست کم 26 کشته و بیش از 1300 زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش یورونیوز، از کار انداختن سیستم حمل و نقل عمومی توسط معترضان تا کنون میلیاردها دلار به کسب و کارهای خصوصی زیان رسانده است. اعتراضات شدید و درگیری های خیابانی در اوایل هفته جاری ، پزو (پول ملی شیلی) را با بحران روبرو کرد و روز چهارشنبه ارزش آن به پائین ترین حد خود در برابر دلار رسید.

اعضای حزب مخالف و حزب حاکم در کنگره با وجود اقدام علیه آنچه که آن را خرابکاری معترضان می خوانند اما در مورد کم کاری دولت شیلی درباره مهار بحران با یکدیگر توافق دارند. سباستین پینیه را، رئیس جمهوری شیلی روز چهارشنبه از کنندگان کنگره خواست تا دو لایحه مجازات عیله خرابکاری و غارت و جمع آوری اطلاعات را تصویب کنند.

قانونگذاران اما در توافق روز چهارشنبه خود برای به رای گذاشتن اصلاحات فوری تاکید کردند تا با تصویب آن رئیس جمهور را به استفاده از ابزارهای قانونی و رعایت مبانی حقوق بشر برای کنترل خشونت و خرابکاری ها ترغیب کنند.

وزارت کشور گفت که در پی افزایش خرابکاری ها روز سه شنبه 26 نوامبر 915 نفر را دستگیر کرده است. شورشیان هتلی بزرگ در شهر توریستی لاسرانا را غارت و مبلمان داخل آن را تخریب کردند.

اعتراضات در شیلی در اواسط ماه گذشته میلادی و به بهانه افزایش قیمت بلیت مترو آغاز شد و با سرکوب شدید پلیس این کشور روبرو شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3137

به "هشدار نمایندگان شیلی به غارت و خشونت در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نمایندگان شیلی به غارت و خشونت در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید