نفقه فرزند چگونه پرداخت می گردد؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، بر اساس قانون پدر وظیفه دارد نفقه فرزند خود را به صورت کامل پرداخت کند و درصورتی که این کار را انجام ندهد باید در دادگاه محاکمه گردد.

نفقه فرزند چگونه پرداخت می گردد؟

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، پدر علاوه بر آن که وظیفه دارد به همسر خود نفقه پرداخت کند باید نفقه فرزند خویش را هم به صورت تمام و کمال به او پرداخت کند .

اگر پدر با وجود داشتن تمکن اقتصادی از پرداخت نفقه به فرزندش خودداری کند فرزندان می توانند علیه او در این باره در دادگاه شکایت نمایند، زیرا بر اساس قانون تأمین نفقه فرزند برعهده پدر است .

تنها در صورتی که پدر فوت نموده باشد یا توانایی پرداخت نفقه را نداشته باشد، می تواند از پرداخت نفقه خودداری کند؛ البته اگر پدر هم نتواند نفقه فرزندان خود را پرداخت کند پدر بزرگ و پس از او جد پدری باید این نفقه را بپردازند و در صورتی که آن ها هم از عهده این کار برنیایند مادر و پس از او جد مادری باید نفقه را بپردازند .

قانون به سادگی از نفقه فرزندان نگذشته است و به همین دلیل چندین نفر را برای پرداخت نفقه ملزم نموده است به همین دلیل است که اگر پدری با وجود داشتن شرایط نفقه فرنزندان خود را پرداخت نکند، باید در دادگاه پاسخگو باشد .

اگر دادگاه تشخیص دهد که پدر توانایی پرداخت نفقه دارد، اما از پرداخت آن فرار می نماید او را مورد محاکمه قرار می دهد و به میزان نفقه ای که او وظیفه دارد به فرزند خود پرداخت کند اموال و دارایی هایش توقیف می گردد .

منبع:باشگاه خبرنگاران

،

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3337

به "نفقه فرزند چگونه پرداخت می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفقه فرزند چگونه پرداخت می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید