نارین قلعه در شهرستان نایین مرمت می شود

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مرمت نارین قلعه در شهرستان نایین خبر داد.

نارین قلعه در شهرستان نایین مرمت می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، فریدون الله یاری مدیرکل میراث فرهنگی این استان، امروز یکشنبه 30 تیر 98 ، با اعلام این خبر شرح داد: بنای تاریخی نارین قلعه واقع در شهرستان نایین یکی از کهن ترین قلعه های تاریخی استان اصفهان است که در مرکز بافت تاریخی نایین بر روی تپه ای تاریخی واقع شده است.

او اضافه کرد: بر اساس شواهد، نوع مصالح به کار رفته در بنای این قلعه به دوران پیش از اسلام باز میگردد، با این حال متاسفانه به دلایل مختلف از جمله موضوع مالکیت، این بنای تاریخی تا کنون مورد بی توجهی قرار گرفته بود، که خوشبختانه در سال گذشته با تلاش های اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، مالکیت این قلعه به اداره کل میراث فرهنگی سپرده شد و در سال جاری اولین اعتبار مرمتی حداقل در یکصد سال اخیر که بالغ بر 910 میلیون ریال است، برای حفاظت و مرمت از آن تخصیص یافت.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین اضافه کرد: قرارداد این طرح، در اواخر خردادماه سال جاری منعقد شد و بر اساس این طرح، مرمت آن به مدت دو ماه با نظارت کارشناسان گروه حفظ و احیاء اداره کل و اداره میراث فرهنگی شهرستان، صورت می پذیرد.

الله یاری همچنین گفت: این مرمت با مصالح خشتی و گلی و اجرای کاهگل بصورت کاملا همگون با مصالح اصلی این قلعه، صورت می گیرد.

بنای تاریخی نارین قلعه شهرستان نائین از نظر ساختار و قدمت از شباهت بسیاری با بنای نارین قلعه شهر میبد در استان یزد برخوردار است.

با انجام مطالعات باستان شناسی، معماری و تاریخی می توان اطلاعات بیشتری نسبت به قدمت این اثر تاریخی و همچنین حیات اجتماعی مردم فلات مرکزی ایران بدست آورد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2057

به "نارین قلعه در شهرستان نایین مرمت می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نارین قلعه در شهرستان نایین مرمت می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید