می خواهید خوشبخت شوید؟ از این پل عبور کنید

به گزارش نوای پرنده پارسی، پلی که تضمین خوش بختی شماست

همه ما وقتی کلمه پل به گوشمان می خورد، یاد پل هایی می افتیم که یک نقطه را به یک نقطه دیگر وصل می نمایند و ممکن است فکر کنیم وظیفه پل همین است! اما پل هایی در جهان وجود دارند که نه تنها شما را به جهت دیگری نمی برند، بلکه بعد از پیمودن جهتی، شما را به همان نقطه اول برمی گردانند! در واقع بدون اینکه خودتان بدانید فقط دور خودتان چرخیده اید. تعداد این پل ها در جهان زیاد نیست و خبرنگاران در اینجا قصد معرفی یکی از این پل های عجیب را به شما دارد، پل لاکی نات!

می خواهید خوشبخت شوید؟ از این پل عبور کنید

ویژگی های پل لاکی نات (Lucky knot)

لاکی نات یکی از مفهومی ترین پل های جهان و پلی بسیار خلاقانه در کشور چین است و یکی از 11 پل در جهان است که در سازه، ساختارشکنی نموده است.

کلمه لاکی نات به معنای گره خوشبختی است. لاکی نات در استان هونان چین قرار گرفته است و در سال 2013، افتتاح شد.

پل لاکی نات به رنگ قرمز است و 24 متر از زمین ارتفاع دارد. وقتی به آن نگاه کنید نمی توانید بفهمید نقطه آغاز و پایان آن کجاست و این دقیقا یکی از ویژگی هایی است که لاکی نات را منحصر بفرد نموده است.

در نگاه اول به این پل، یاد روبان قرمزی می افتید که در هم پیچ و تاب خورده است. شاید با خود بگویید گره خوشبختی که معنای خوشبختی نمی دهد. اما در واقع در فرهنگ چین، این گره ها، سمبلی از خوش شانسی هستند و کسانی که بتوانند آنها را پشت سر بگذارند، خوش بخت می شوند.

گذشته از معماری خاص و جنبه گردشگری ای که این پل دارد، لاکی نات به طور کنایه آمیزی به فرهنگ و عرفان چینی و ناپیدا بودن و بی پایان بودن در عالم هستی هم اشاره می نماید.

لاکی نات، پلی برای عشاق و تفریح بچه ها

لاکی نات امروزه به یکی از محل های محبوب عشاق در هونان تبدیل شده و قدم زدن روی این پل علاوه بر حس جالبی که دارد، و تضمینی که برای خوشبختی است، یک جای مورد علاقه بازی بچه ها هم هست. هزارتویی که پایانیی برای ان نیست…

اگر شب به این پل نگاه کنید، یاد نگین های پیچ در پیچ و تاب خورده ای می افتید که در تاریکی شب درخششان دوبرابر است. پیشنهاد می کنیم در سفر به چین حتما از این پل زیبا دیدن کنید. بازدید از این پل رایگان است و نیازی به هزینه ندارد.

پل لاکی نات دارای 1001 پله است و بنابراین اگر درد زانو دارید یا دچار کمر درد هستید و یا خیلی پله نورد خوبی نیستید، اصلا فکر بالا رفتن از پله ها را نکنید.

توریست های زیادی هر روزه از سرتاسر چین و کشورهای دیگر به هونان می روند و از این پل دیدن می نمایند و می توان گفت که این پل تقریبا به یکی از محبوبترین جاذبه های نوظهور چین تیدیل شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: الی گشت
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2583

به "می خواهید خوشبخت شوید؟ از این پل عبور کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می خواهید خوشبخت شوید؟ از این پل عبور کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید