مچ بندی که بی نظمی قلب را هشدار می دهد

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، فیبریلاسیون دهلیزی (Atrial fibrillation) یکی از شایع ترین انواع بی نظمی در ضربان قلب است که در صورت غفلت عواقب وخیمی مانند سکته را در پی خواهد داشت.

مچ بندی که بی نظمی قلب را هشدار می دهد

متأسفانه رصد فیبریلاسیون دهلیزی در مرحله اولیه آن کار سختی است. به همین دلیل گروهی از محققان بین المللی نمونه اولیه یک دستگاه آنالیز ضربان قلب را ساخته اند که روی مچ دست بسته می گردد.

دانشگاه فناوری Kaunas در لیتوانی، دانشگاه ویلنیوس و آموزشگاه هنر ویلنیوس با همکاری دانشگاه لوند سوئد این گجت را ساخته اند. دستگاه مذکور دارای حسگرهای PPG و ECG است.

حسگرPPG تغییرات حجم خون در بافت و حسگرECG نیز فعالیت های الکتریکی قلب را از روی پوست آنالیز می نماید.

هنگامی که حسگر PPG تغییراتی در حجم خون را رصد کند که نشان دهنده شروع فیبریلاسیون دهلیزی باشد، دستگاه با ایجاد ارتعاش به صاحب خود هشدار می دهد. همچنین گجت به کاربر یادآوری می نماید تا حسگرECG آن را روشن کند و به این ترتیب اطلاعات مربوط به جریان به سرعت خوانش می گردد.

الگوریتم هایی خاص اطلاعات به دست آمده از هر دو حسگر را مقایسه می نمایند. اگر تعیین گردد فیبریلاسیون دهلیزی رخ داده، به کاربر هشدار داده می گردد تا با پزشک مشورت کند. البته سازندگان معتقدند این گجت پس از ارتقا می تواند واکنش قلب به بار فیزیکی را نیز رصد کند.

این در حالی است که هم اکنون افراد مشکوک به ناراحتی و مسائل قلبی برای رصد وضعیت خود باید به پزشک و کلینیک مراجعه نمایند.

دانشمندان امیدوارند با یاری این دستگاه وضعیت بیمار را به طور مداوم کنترل نمایند و به این ترتیب جان انسان ها را نجات دهند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1057

به "مچ بندی که بی نظمی قلب را هشدار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مچ بندی که بی نظمی قلب را هشدار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید