فدراسیون شطرنج در انتظار فراهم شدن زمینه معامله 50 هزار یورویی

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، پس از اینکه ایوان سوکولوف هلندی ادامه همکاری با فدراسیون شطرنج را منتفی کرد، این فدراسیون برای انتخاب جایگزین وی از میان گزینه های مورد نظر شروع به کار کرد اما بعد از گذشت چند ماه هنوز به نتیجه نرسیده است.

فدراسیون شطرنج در انتظار فراهم شدن زمینه معامله 50 هزار یورویی

سوکولوف طی سال های گذشته و در مراحل مختلف راهنمایی تیم ملی ایران را بر عهده داشت. دور جدید همکاری وی با شطرنج ایران از اردیبهشت ماه سال گذشته و به صورت پاره وقت شروع شد. ملی پوشان شطرنج ایران در یک سال گذشته با راهنمایی این مربی در مسابقات المپیاد دنیای گرجستان و رقابت های تیمی دنیا در قزاقستان شرکت کردند.

مربی هلندی تیم ملی شطرنج اما اخیرا قراردادی تمام وقت با فدراسیون امارات منعقد کرد و به همین دلیل ادامه همکاری با ایران را منتفی کرد. این اتفاق مردادماه افتاد در حالیکه قرار بود سوکولوف شهریورماه به ایران سفر کند تا ملی پوشان را برای حضور در جام دنیای 2019 آماده کند.

بدین ترتیب فدراسیون شطرنج برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی دست به کار شد. این فدراسیون بعضی گزینه های خارجی را در نظر داشت که وانگ هائو چینی یکی از آنها بود اما نتیجه مذاکره با او به دلیل مشغله های کاری که داشت به نتیجه نرسید.

از میان دیگر گزینه ها هم مذاکره با پیتر لکو امیدوارانه پیش رفت اگرچه هنوز به نتیجه قطعی و نهایی نرسیده است و به همین دلیل ملی پوشان شطرنج ایران همچنان بدون مربی هستند.

فدراسیون شطرنج میخواهد این مربی مجارستانی را برای سال 2020 به خدمت بگیرد. برنامه فدراسیون برای یک هفته همکاری با پیتر لکو در هر ماه است و در واقع 12 هفته در طول سال آینده میلادی؛ برای این نوع همکاری هم 50 هزار یورو همراه با پرداخت هزینه کامل رفت و آمد و اقامت به او پیشنهاد شده است. این مربی هنوز به پیشنهاد ایران پاسخ نداده اما مهرداد پهوان زاده امیدوار است این پاسخ در نهایت مثبت باشد.

رئیس فدراسیون شطرنج در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: برای معین تکلیف مربی خیلی عجله نمی کنیم چراکه قصد داریم از ابتدای سال آینده میلادی با او شروع به همکاری کنیم. دو ماه بیشتر به خاتمه سال 2019 نمانده و لزومی ندارد برای این مدت مربی در اختیار داشته باشیم.

وی همچنین در خصوص پیتر لکو و ویژگی های او اینگونه شرح داد: لکو جزو شطرنجبازان باسواد، صاحب سبک و باسواد بود. شاید کمتر کسی باشد که به اندازه او از دانش بالا در شطرنج برخوردار باشد. از ویژگی های مربیگری او هم این است که توانایی بالایی در ارائه علم و دانش لازم به شاگردانش دارد.

به گفته پهلوان زاده، این مربی مجارستانی بیشتر به صورت تک نفره با شطرنجبازان کار نموده و آنها را راهنمایی نموده است. در حال حاضر هم مربی اختصاصی یک بازیکن آلمانی است که جزو ستاره های آینده شطرنج کشورش به حساب می آید.

رئیس فدراسیون شطرنج توضیح داد: مذاکرات به صورت کامل با پیتر لکو اجرا شده است. جای هیچ ابهامی هم باقی نمانده است. او باید به ما پاسخ دهد تا بر اساس آن اقدام به انعقاد قرارداد کنیم یا اینکه با گزینه دیگر وارد مذاکره شویم. امیدوارم بتوانیم با این مربی همکاری داشته باشیم چراکه قطعا می تواند برای ملی پوشان ایران مثمرثمر باشد.

پهلوان زاده در خاتمه تاکید نمود: به خاطر پیشرفتی که ملی پوشان شطرنج ایران داشتند، دایره مربیانی که می توانیم با آنها همکاری داشته باشیم محدودتر شده است. سطح دانش مربی باید از ملی پوشان ما بالاتر باشد و پیتر این ویژگی را به خوبی دارا است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2666

به "فدراسیون شطرنج در انتظار فراهم شدن زمینه معامله 50 هزار یورویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فدراسیون شطرنج در انتظار فراهم شدن زمینه معامله 50 هزار یورویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید