عشایر؛ فراوری کننده 40 درصد فرشهای صادراتی کشور

به گزارش نوای پرنده پارسی، قائم مقام سازمان امور عشایر کشور گفت: 40درصد فرش های صاداراتی کشور فراوری عشایر است.

عشایر؛ فراوری کننده 40 درصد فرشهای صادراتی کشور

به گزارش خبرنگاران، شاهپور علایی مقدم در همایش روز بزرگداشت روستا و عشایر در سالن غدیر استانداری گیلان گفت: عشایر کشور ضمن تامین معیشت خود نقش موثری در تامین گوشت و پروتئین مردم شهر دارند.

وی اضافه نمود: جامعه عشایر از منابع طبیعی در راستای فراوری و رونق مالی کشور استفاده بهینه می نمایند.

علایی مقدم با بیان اینکه آمار جامعه عشایری یک میلیون و 200 هزار نفر است، توضیح داد: علیرغم اینکه این قشر دو درصد جمعیت کل کشور را تشکیل می دهند، اما در بهره وری نیروی انسانی و عوامل فراوری طبیعی بهترین عملکرد را دارند.

قائم مقام سازمان امور عشایر کشور ادامه داد: در برنامه ششم توسعه توجه خوبی به عشایر به عنوان متولیان فراوری شده زیرا تامین نماینده 25 درصد گوشت قرمز کشور و 35 درصد صنایع دستی کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 24میلیون راس دام کشور در اختیار عشایر است، اضافه نمود: همچنین 35 درصد صنایع دستی و 40 درصد فرش صادراتی کشور توسط عشایر فراوری می گردد.

علایی مقدم، توضیح داد: به دلیل برخورداری گیلان از مراتع پر استعداد نقش عشایر این استان در فراوری کشور بسیار مهم است.

وی اضافه نمود: 12 شهرستان استان گیلان دارای جمعیت عشایری هستند و رویکرد ما اینست بیش از پیش به عشایر این استان توجه گردد که احتیاج به همکاری هنه دستگاه های اجرایی استان دلریم.

قائم مقام سازمان امور عشایر کشور بر لزوم توجه به احتیاجمندی و همچنین پتانسیل های آنان در برنامه ریزی های خرد و کلان تاکید نمود و اضافه نمود: گیلان در تکمیل زنجیره گوشت قرمز کشور می تواند نقش خوبی را ایفا نماید.

وی با بیان اینکه خواسته عشایر از ما امکانات لوکس و تفریحی نیست، گفت: عشایر خوستار تامین زیرساخت ها از جمله راه دسترسی مناسب هستند که باید اقدامات بیشتری در کشور برای تسهیل در کار عشایر انجام گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2627

به "عشایر؛ فراوری کننده 40 درصد فرشهای صادراتی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عشایر؛ فراوری کننده 40 درصد فرشهای صادراتی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید