عدم حضور مونسان و حاجی میرزایی در جلسه فراکسیون جوابگو مجلس

به گزارش نوای پرنده پارسی، رئیس فراکسیون جوابگو مجلس با انتقاد از عدم حضور وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جلسه امروز این فراکسیون، اعلام کرد: انتظار می رفت وزرای پیشنهادی با حضور در جلسه امروز این فراکسیون که برای تقویت پل ارتباطی بین مردم و مسئولان تشکیل شده است، برنامه های خود را برای مرتفع ساختن چالش های این حوزه ارائه می کردند.

عدم حضور مونسان و حاجی میرزایی در جلسه فراکسیون جوابگو مجلس

علی بختیار در گفت وگو با خبرنگاران ضمن تشریح جلسه امروز فراکسیون جوابگو مجلس بیان نمود: در جلسه امروز فراکسیون از وزرای پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و آموزش و پرورش دعوت شده بود تا در جلسه حضور یابند و نظرات نمایندگان و چالش های موجود در بخش آموزش و پرورش و میراث فرهنگی را از زبان کارشناسان این حوزه بشنوند اما وزرا در جلسه حاضر نشدند.

وی در ادامه اظهار کرد: در جلسه فراکسیون نقطه نظرات نماینده فرهنگیان و کارشناسان این حوزه شنیده شد. چالش هایی که در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز وجود دارد از زبان نماینده آنها مطرح شد. در برنامه پیشنهادی وزرا برنامه معینی برای برطرف این چالش ها دیده نمی گردد و انتظار می رفت وزرای پیشنهادی با حضور در جلسه توضیحات لازم را ارائه می دادند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس توضیح داد: از جمله مسائلی که در مورد قشر فرهنگی جامعه مطرح شد این بود که مشکل این قشر صرفا مسائل معیشتی و حقوق نیست بلکه از نظر محتوای آموزشی نیز بسیاری از معلمان گله مند بوده و مورد تایید معلمانی نیست که در سر کلاس آن را تدریس می نمایند. از نظر کارشناسان این بخش آنطور که باید و شاید کار کارشناسی بر روی محتوای آموزشی انجام نمی گردد. حتی در رابطه با طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش آنطور که مطرح شد از نظر معلمان استفاده نشده است در حالی که باید از نظر مجریان این طرح حتما بهره برد.

وی در ادامه تاکید نمود: از دیگر چالش های این بخش این است که مدیران گم نامی در این حوزه وجود دارد که می توان از آنها در رده های مدیریت های عالی و معاونت ها استفاده کرد. از دیگر درخواست های این قشر ثبات مدیریتی در این حوزه است. آنها وزیری می خواهند که مانند کشورهای پیشرفته 10 سال سکان این وزارتخانه را در دست گرفته و با برنامه جلو برود نه اینکه صرفا برای یک دولت باشد.

وی اضافه نمود: از دیگر مواردی که مطرح شد این است که در مدارس دولتی از دانش آموزان پول دریافت می گردد و به آنها می گویند که جایی نگویید پول می دهید. همه این موارد احتیاج به کار کارشناسی و حرکت با برنامه دارد که وزیر باید به آن توجه کند. در حوزه میراث فرهنگی نیز با چالش هایی روبرو هستیم که باید وزیر پیشنهادی برای آنها راه حل داشته باشد. انتظار می رفت وزرای پیشنهادی در جلسه امروز فراکسیون حاضر می شدند و برنامه های خود را ارائه می دادند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2115

به "عدم حضور مونسان و حاجی میرزایی در جلسه فراکسیون جوابگو مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم حضور مونسان و حاجی میرزایی در جلسه فراکسیون جوابگو مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید