طرز تهیه شنیسل مرغ

به گزارش نوای پرنده پارسی، برای درست کردن شنیسل باید ترجیحا از سینه یا فیله مرغ استفاده کرد. سینه مرغ را می توانید به اندازه هایی که دوست دارید تکه کنید و با ترکیب کردن آن با ادویه ها، غذایی خوشمزه درست کنید

طرز تهیه شنیسل مرغ

به گزارش خبرنگاران به نقل از برترین ها برای درست کردن یک شنیسل مرغ جذاب فقط کافی است جسارت استفاده از ادویه های مختلف را داشته باشید.

مواد لازم برای تهیه شنیسل مرغ

سینه مرغ

1عدد

آب پیاز

نصف پیمانه

آب لیمو

3 ق س

زعفران دم کشیده

1 ق س

تخم مرغ

2 عدد

آرد سوخاری

1 و نیم پیمانه

پودر سیر

1 ق چ

ادویه کاری

1 ق چ

نمک و فلفل قرمز

به مقدار لازم

روغن مخصوص سرخ کردن

به مقدار لازم

طرز تهیه شنیسل مرغ

1.برای درست کردن شنیسل باید ترجیحا از سینه یا فیله مرغ استفاده کرد. سینه مرغ را می توانید به اندازه هایی که دوست دارید تکه کنید، ولی بهتر است به اندازه کف دست و ضخامت 1و نیم تا 2 سانت برش بزنید. بعد گوشت مرغ را از طریق بیفتک کوب یا تیغه پشت چاقو که پهن تر است بکوبیم. برای این کار باید یک نایلون زیر گوشت و یک نایلون هم روی گوشت قرار دهید و این کار باعث می گردد گوشت هنگام کوبیدن پاره نگردد.

2. چون گوشت مرغ نرم و لطیف است لازم نیست زمان زیادی برای کوبیدن بهره ببرید. فقط در حد چند ضربه. وقتی گوشت کوبیده شد، اندازه آن یک و نیم برابر می گردد.

3. با یاری نایلون طرف دیگر گوشت را هم برمی گردانید و بکوبید. بعد از اینکه سینه تکه شده مرغ کوبیده شده به آن آب پیاز اضافه می کنیم تا هم عطر خوبی بگیرد و هم گوشت تردتر گردد. اجازه می دهیم 30 دقیقه در آب پیاز، نمک، زعفران و مقداری آب لیمو بخوابد.

4. در مرحله بعد آرد سوخاری را با مقداری فلفل قرمز، نمک، پودر سیر و ادویه کاری مزه دار می کنیم. بعد تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه می شکنیم و هم می زنیم تا زرده و سفیده تخم مرغ باهم مخلوط شوند. مقداری هم زعفران به آن اضافه می کنیم تا خوشرنگ تر گردد.

5. مرغ های آماده شده را ابتدا در آرد سوخاری مزه دار شده می غلطانیم و بعد داخل تخم مرغ می گذاریم و دوباره در آرد سوخاری می غلطانیم تا همه قسمت های آن به آرد آغشته گردد. تابه مورد نظر را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و به اندازه 1 سانت روغن داخل آن می ریزیم تا کاملا داغ گردد و سپس مرغ های آغشته به آرد را داخل آن قرار می دهیم.

6. حرارت زیر تابه خیلی مهم است. اگر حرارت زیاد باشد باعث می گردد آرد ها زود رنگ تیره بگیرند و اگر هم خیلی کم باشد سبب می گردد روغن بیشتری جذب گوشت گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5123

به "طرز تهیه شنیسل مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شنیسل مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید