طبیعت رمز آلود چینی در شهر یانگشو

به گزارش نوای پرنده پارسی، شهر یانگشو چین | Yangshuo

یکی از زیباترین و البته آرام ترین شهرهای چین که به دلیل طبیعت بکر و جاذبه های محلی و بومی چینی که دارد، معروف است، شهر یانگشو چین است. این شهر در جنوب شرقی گویلین و در شمال شرقی منطقه گوانگژی ژوآنگ قرار گرفته است. این منطقه و شهر در چین ابتدا در سال 1980 توسط Lonely Planet به جهانیان معرفی گشت و از آن به بعد گردشگران و کوله پشتی به دوشان شهر یانگشو چین را به عنوان مقصدی برای سفر خود انتخاب کردند. مجله گردشگری خبرنگاران به افرادی که علاقه مند به رفتن به مناطق کمتر شناخته شده و خلوت از نظر تعداد گردشگر ها هستند، شهر یانگشو چین را پیشنهاد می دهد.

طبیعت رمز آلود چینی در شهر یانگشو

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

رودخانه لی از میان این شهر می گذرد و راستا شگفت انگیزی را برای قایق های بومی چین و گذر از این رود آرام فراهم نموده است. طبیعتی که در این رودخانه خواهید دید به همراه آواز پرندگان جنگلی و صدای آب و باد رمز و رازهای چین باستان را به یادتان می آورد. شهر یانگشو چین را به عنوان زیباترین شهر چین می شناسند و گفته می گردد که قشنگ ترین مناظر طبیعت را به شما گردشگران نشان می دهد. این شهر همچنین نشان دهنده تمام آن جاذبه هایی است که در استان گیلین خواهید دید. بنابراین مقصدی بسیار تماشایی است. در نهایت به شما پیشنهاد می دهیم که اگر وارد این شهر شدید، سفر و روز خود را با کروز رودخانه لی به پایان برسانید.

تصویر کوه های این منطقه پشت اسکناس های 20 یوآن چینی چاپ شده است.

تاریخ 1400 ساله این شهر با فرهنگ غنی و سنتی پر زرق و برق در کنار طبیعت رودخانه هر بیننده ای را به سمت خود می کشاند. گروه های مختلف قومیتی در شهر یانگشو چین باعث شده تا این اقوام بر یکدیگر تاثیر گذاشته و اختلاط فرهنگی و سنتی میان آن ها به وجود آید. شهر باستانی و تاریخی یانگشو با کوچه های بسیار ساده قدیمی و عابران پیاده ای که لباس های سنتی چین را به تن دارند، سوژه بسیار خوبی برای عکاسی و آشنا شدن با فرهنگ چین اصیل هستند.

به هنگام جشن ها و فستیوال ها می توانید گردشگران بسیاری را ببینید که در میان مردم بومی شهر یانگشو چین قدم می زنند و از طعم های عجیب و جدید غذاهای محلی این ناحیه امتحان می نمایند. یکی از خیابان های معروف شهر، خیابان غربی نام دارد که شمار زیادی از گردشگران را می توانید در آنجا پیدا کنید.

آب و هوای شهر یانگشو چین

نحوه دسترسی به شهر یانگشو چین

در حقیقت هیچ گونه پروازی به سمت این شهر وجود ندارد. چرا که در میان طبیعت و کوه های سر سبز آن، فرودگاهی ساخته نشده است. بنابراین تنها راه برای رسیدن به این شهر، استفاده از قطار تندرو است. قطارهای تندرو شهر یانگشو چین را به گویلین، گوانجو و شنزن متصل نموده است. همچنین از این شهر اتوبوس های متعددی به دیگر شهرهای چین وجود دارد که می توانید سوار شوید.

اگر به هر یک از شهرهای گویلین، گوانجو، نانینگ، شنژن و ژینگپینگ رفتید به راحتی از ترمینال مرکزی این شهرها، اتوبوس محلی را به سمت یانگشو سوار شوید. اگر به دنبال پرواز و خرید بلیط هواپیما هستید، می بایست برای گویلین پرواز خود را خریداری کنید و در نهایت با قطار یا اتوبوس های محلی خود را به شهر یانگشو چین برسانید.

پیشنهاد ما در خبرنگاران به مسافرانی که به گویلین می فرایند، این است که از این شهر به جای سوار شدن قطار یا اتوبوس، کروز رودخانه لی است.

می توانید با گذر از این رودخانه و تماشای طبیعت پیرامون آن، خود را به این شهر برسانید. بیشتر گردشگرانی که وارد شهر بانگشو چین می فرایند، دوچرخه یا سه چرخه کرایه نموده و با آن به گشت و گذار در اطراف مناظر شهر و طبیعت می پردازند. همین طور پیاده روی و کوهپیمایی یکی از بهترین تفریحات و جاذبه های زیباترین منطقه چین است.

سفارش غذا در یانگشو

اگر وارد شهر یانگشو چین شدید، به خاطر داشته باشید که اینجا بهشتی برای علاقه مندان به غذاهای تند است. بسیاری از غذاهای این شهر، طعمی تند و فلفلی دارند. از غذاهای خوشمزه و معروف محلی آن، می توان به ماهی مالت، غذاهای نیانگ و البته غذاهایی که با گوشت مار پخته شده اند به همراه برنج نودلی و انواع کیک های برنجی اشاره کرد. تمام این غذاها را در همه خیابان های معروف شهر می توانید سفارش دهید.

با این حال خیابان غربی شهر بهترین مکان برای امتحان کردن طعم غذاهای محلی این شهر است. اگر نمی توانید چنین غذاهای محلی را امتحان کنید، پیشنهاد می دهیم که تنها غذاهای نودلی و کوفته برنجی را امتحان کنید.

خرید در یانگشو چین

از بهترین مکان ها و البته ارزان ترین شهرها برای خرید سوغاتی همین شهر است. می توانید انواع سوغاتی های مختلف چینی را از بادبزن های رنگ شده، فانوس های قرمز، چترهای بامبویی و زنگی، تی شرت ها و انواع لباس ها و خلاصه هر آنچه که تصور می کنید را در مغازه های این شهر بیابید. به راحتی می توانید مکان های توریستی و بازارها را برای خرید پیدا کنید. یادتان باشد که اگر از وسیله ای خوشتان آمد و قصد خرید آن را داشتید، حتما بر سر قیمت با فروشنده چانه بزنید.

در این میان اگر می خواهید تنها از محصولات سنتی و بومی همین شهر سوغاتی های خود را بخرید، می بایستی به مغازه هایی مانند مغازه ای به نام 99 (Ninety-nine Supermarket) بروید.

زندگی و تفریحات شبانه در این شهر

یکی از بهترین و دیدنی ترین جاذبه های شهر یانگشو چین سانجی لیو (Sanjie Liu) است. این نمایش و اجرای محلی که توسط یکی از هنرمندان معروف چینی به نام ژانگ ییمو (Zhang Yimou) کارگردانی می گردد، در طول شب و با نورپردازی های بسیار برگزار می گردد. این نمایش و اجرا بر روی رودخانه لی و طبیعت اطرافش برگزار می گردد. به گونه ای که صحنه تئاتر همان طبیعت و رودخانه است. در این نمایش بسیاری از آواز های محلی چینی به همراه نمایشی بی نظیر و البته بر روی قایق برای تماشاچیان اجرا می گردد.

اگر به خیابان غربی در هنگام شب بروید، خواهید دید که این مکان بسیار متفاوت از آنچه که در طول روز بوده، شده است. هم اکنون کافه های بسیاری در طول خیابان راه افتاده اند و مردم محلی و گردشگران را خواهید دید که در کنار یکدیگر به گفت و گو و آواز خوانی مشغول هستند. می توانید در این خیابان پر هیاهو می توانید با دیگر مردم همراه بوده و استراحت کنید.

فستیوال ها و جشن های شهر یانگشو چین

فستیوال روز 8 ام ماه می

مردم این شهر و اطراف آن، مخصوصا در شهر فولی (Fuli Town) برای احترام و قدردانی از مادرعظیم ها و پدرعظیم ها به دور هم جمع می شوند و پس از احترام گذاشتن، به کوچه و خیابان ها آمده و جشن می گیرند. می توانید جوانان و مردم را ببینید که طبل می زنند، نمایش اژدها و شیرهای رنگی را اجرا می نمایند و حتی درون رودخانه مسابقه قایق سواری می دهند. خانواده های عظیم، مراسم های عظیمداشت بسیار عالی برگزار می نمایند که در آن انواع غذاهای خوشمزه محلی و چینی پخته می گردد.

جشن آواز خوانی و موسیقی محلی در 15 آگوست

هر سال در این تاریخی و با تاریک شدن هوا، در شهر یانگشو چین مردان و زنان جوان و البته آشنا با موسیقی و آوازهای محلی چین به دور یکدیگر جمع شده و مراسم باشکوهی را برگزار می نمایند. برای تماشای این مراسم به مون هیل (the Moon Hill) بروید.

منبع: travelchinaguide.com

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: الی گشت
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4373

به "طبیعت رمز آلود چینی در شهر یانگشو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبیعت رمز آلود چینی در شهر یانگشو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید