ضرورت توسعه بسترهای مجازی برای ارتباط مستمر دانشگاه های علوم پزشکی

به گزارش نوای پرنده پارسی، معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست کلان منطقه آمایشی 8 با اشاره به لزوم ارتباط دانشگاه های مناطق و یاری به توسعه یکدیگر گفت: می توانید برای این امر از بسترهای مجازی بهره برداری مناسبی داشته باشید.

ضرورت توسعه بسترهای مجازی برای ارتباط مستمر دانشگاه های علوم پزشکی

به گزارش خبرنگاران، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در نشست منطقه آمایشی 8 با اشاره به نقش این منطقه در تدوین سند برآورد نیروی انسانی نظام سلامت، گفت این اولین بار است که در نظام سلامت چنین محاسبه ای انجام و تعیین می گردد در هر رشته به چه تعداد نیروی انسانی احتیاج داریم.

دکتر لاریجانی با اشاره به اینکه سابق بر این مطالعاتی در وزارت بهداشت صورت گرفته بود، گفت: امیدواریم با همکاری مناطق آمایشی این سند در سطح ملی و منطقه ای پیاده گردد.

وی بر لزوم جلب مشارکت اعضای هیئت علمی و دانشجویان در اجرای برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تاکید نمود و گفت: ضروری است در این راستا با همفکری این همراهی ایجاد گردد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در ادامه اظهار داشت: فاصله جغرافیایی دانشگاه های منطقه زیاد است و مناسب است از بسترهای مجازی برای رشد دانشگاه های منطقه بهره ببرید.

وی به اقداماتی که در زمینه مرجعیت صورت گرفته گفت: دانشگاه های منطقه باید نقشه حرکت خود به سمت مرجعیت را ترسیم و تعیین نمایند نقاط کلیدی که می خواهند بر روی آن کار نمایند چیست.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به ظرفیت های منطقه آمایشی 8 اظهار کرد: از این ظرفیت ها در سطح کل منطقه می توان استفاده کرد و گروه های منطقه ای این امکان را برای رشد دانشگاه های کوچک تر منطقه فراهم می نماید.

وی به تداوم اعتباربخشی در منطقه آمایشی 8 اشاره نمود و گفت: ایجاد بسترهای مجازی می تواند ارزش زیادی در منطقه ایجاد کند.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه ضروری است آموزش دانشجویان دکترا در راستای حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم ارتقا یابد گفت: در این مقطع باید کاری گردد که دانشجو کارآفرین گردد.

وی بر لزوم نوآوری در آموزش تاکید نمود و گفت: مناطق باید در بسته ها برای کشور الگو شوند و در مأموریت ها نقش ملی داشته باشند و مناطق از زیرساخت های یکدیگر در سطح ملی بهره برداری نمایند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه دوره های مهارتی می توانند بعضی احتیاجهای کشور را مرتفع نمایند، گفت: مناطق باید آنالیز نمایند که چگونه با بهره برداری از دوره های مهارتی به احتیاجهای ملی پاسخ دهند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1012

به "ضرورت توسعه بسترهای مجازی برای ارتباط مستمر دانشگاه های علوم پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت توسعه بسترهای مجازی برای ارتباط مستمر دانشگاه های علوم پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید