سفر زوج جهانگرد اسپانیایی به ایران ، سفر به اصفهان تاریخی و زیبا

به گزارش نوای پرنده پارسی، جاوی و مارتا زوج جهانگرد اسپانیایی بوده که در ماه مارس سال 2018 میلادی برخلاف تمام تبلیغات رسانه های زرد اروپایی که قصد ناامن نشان دادن شرایط موجود در ایران را داشتند، تصمیم برای سفر به ایران و بازدید از کویر مرنجاب و شهر اصفهان را گرفتند. این دو جهانگرد اسپانیایی که اهل منطقه باسک (Basque) هستند و یازده ماه سال را کار می نمایند تا یک ماه دیگر را به گشت و گذار در اقصی نقاط جهان بپردازند، از سال 2011 میلادی دارای یک وبسایت شخصی با عنوان Conunpardemaletas به معنی با یک چمدان شده و در آن تمام خاطرات مسافرت های دور و نزدیک خود از جمله سفر به کشورمان را با دیگر مخاطبان و دوستانشان به اشتراک گذاشته اند. اگر در ادامه با ما همراه شوید، با بخشی از خاطرات سفر زوج جهانگرد اسپانیایی به ایران آشنا خواهید شد.

سفر زوج جهانگرد اسپانیایی به ایران ، سفر به اصفهان تاریخی و زیبا

مقصد اول | مسجد آران و بیدگل

نخستین خاطره مسافرتی این زوج در سفرشان به شهر اصفهان مربوط به مسجد آران و بیدگل بوده که در ادامه آن را برایمان تشریح نموده اند. اولین جایی که می خواستیم در سفر به اصفهان از آن بازدید کنیم، کویر مرنجاب بود و به همین خاطر تقریبا در ساعت 9 صبح از هتل محل اقامت در کاشان خارج شدیم و توسط یک تاکسی به سمت این جاذبه بیابانی حرکت کردیم و پیش از آن درست در حدفاصل 15 کیلومتری از بخش شمال غربی کاشان با مسجدی زیبا روبرو شدیم که نمی توانستیم از دیدنش خودداری کنیم. در داخل این مسجد، بقعه امامزاده هلال علی قرار گرفته است و در قسمت ورودی مسجد نیز تعدادی سنگ قبر به چشم می خورند که با کمی پرس و جو از مردم آنجا متوجه شدیم که اینها مردان عظیمی بوده که در جنگ کشورشان با عراق کشته شده اند و آن را شهید دفاع مقدس می نامند. نمای مسجد دارای تزئینات جالبی بود. برای وارد شدن به مسجد احتیاج به پوشیدن چادر دارید که البته اگر هم نداشته باشید، درست در کنار در ورودی تعداد زیادی چادر دیده شده که می توانید از آن ها بهره ببرید. باید کفش هایتان را در بیاورید و از قسمت مخصوص به خود وارد امامزاده شوید؛ جهت ورودی آقایان از خانم ها جداست. با اینکه اضطراب زیادی داشتم، اما به محض ورود تعدادی از خانم های آنجا متوجه خارجی بودن من شده و با احترام و میهمان نوازی با من برخوردار کردند و در نهایت، تعدادی عکس هم با من دریافتد.

مقصد دوم | کویر مرنجاب

بعد از تماشای مسجد آران و بیدگل سوار تاکسی شدیم و مستقیم به طرف کویر مرنجاب حرکت کردیم. چیزی که ما در طول جهت برای رسیدن به این کویر عظیم ایران می دیدیم، با چیزهایی که قبل از آن شنیده بودیم، کاملا فرق داشت. جهت کاملا خشک و با پوشش ناچیز گیاهی خودنمایی می کرد که البته چنین منظره ای از خواص داتی اقلیم های کویری است و چیزی که بیشتر ما را متعجب کرد، پرداخت هزینه ورودی به کویر مرنجاب بود! کلا ایران از دسته کشورهایی است که برای گشت و گذار در آن باید مرتبا هزینه پرداخت کنید و این قضیه کمی ما را در طول سفر اذیت می کرد. حدود یک ساعت در کویر مرنجاب و تپه های شنی آن بودیم و کلی عکس گرفتیم و در نهایت، به سمت تاکسی رفتیم. در این هنگام از سوی راننده با سوپرایزی خوشمزه روبرو شدیم و او ما را به صرف چند قارچ هندوانه دعوت کرد.

مقصد سوم | شهر اصفهان

و بالاخره سفر زوج گردشگر اسپانیایی به ایران به اصفهان رسیدند. اکنون ما (جاوی و مارتا) در اصفهان هستیم و به خاطر عدم رزرو هتل از راننده تاکسی خواستیم تا برای ما یک اقامتگاه مناسب پیدا کند و او نیز با مهربانی کامل این کار را انجام داد و ما را به هتل سنتی ابن سینا رساند و ما هم یک اتاق خوب انتخاب کردیم و با کلی چانه زنی توانستیم به ازای هر شب اقامت تخفیف خوبی از مدیران هتل بگیریم. هتل ابن سینا از نظر وجود امکانات رفاهی و خدماتی در سطح خوبی قرار داشته و در فاصله مناسبی از میدان نقش دنیا و همچنین مسجد جامع جای دارد. با اینکه کل روز را در راه بودیم، اما نتوانستیم از تماشای میدان نقش دنیا در آن هنگام خودداری کنیم و حتی جهت حدودا 30 دقیقه از هتل تا میدان را که با تاکسی می توانستیم تنها در عرض 5 دقیقه طی کنیم، بصورت پیاده رفتیم تا هم با فرهنگ مردم اصفهان بیشتر آشنا شویم و هم از مغازه ها و بازارهای این شهر تاریخی ایران دیدن کنیم.

مقصد چهارم | مسجد جامع اصفهان

اولین مقصدی که این زوج گردشگر اسپانیایی در اصفهان از آن بازدید کردند، مسجد جامع اصفهان بود که در ادامه با تجربه مسافرت آن ها همراه می شویم. همانطور که گفتیم محل اقامت ما یعنی هتل ابن سینا در حدفاصل ناچیزی از مسجد آدینه یا همان جامع اصفهان قرار داشت و به همین خاطر، ما تصمیم گرفتیم که وقت را محترم شمرده و فورا به سراغ این مسجد عظیم و تاریخی برویم و از محیطش بازدید کنیم. در مسجد جامع از آرامش خاصی برخوردار بودیم و این را به عنوان یک زوج گردشگر اسپانیایی که به کشور ایران سفر نموده اند، می گوییم که اینجا یکی از بهترین مکان هایی است که همه گردشگر های دنیا باید از آن بازدید نموده و از نزدیک جو بی مثال حاکم بر آن را احساس نمایند. متاسفانه، ما به خیال پرداخت مبلغ ورودی از تماشای داخل این مسجد سرباز زدیم که بعدا متوجه ورود رایگان همگان به این بی مثال معماری ایرانیان شدیم و کلی حسرت خوردیم.

مقصد پنچم | عمارت تاریخی عالی قاپو و مسجد امام

این زوج گردشگر اسپانیایی در ایران تصمیم دریافتد پس از تماشای جذابیت های بی خاتمه مسجد جامع به سراغ عمارت عالی قاپو بروند که از روز قبل مشغول جمع آوری اطلاعاتی در مورد آن شده بودند: عمارت عالی قاپو همان جایی است که می توان از روی ایوان آن ساعات متمادی به عبور و مرور مردم چشم دوخت و کلی عکس و خاطره برای خود رقم زد. البته، هدف ما از آمدن به این بنای تاریخی بازدید از اتاق مخصوص موسیقی بود که برحسب بدشانسی ما مسئولان عمارت گفتند که این اتاق در حال بازسازی و بازسازی است و امکان بازدید از آن وجود ندارد! عالی قاپو یک عمارت مربوط به دوره حکومت صفویان در ایران بوده که قطعا برای دستیابی به مناظری خارق العاده از میدان نقش دنیا با اختلاف، بهترین گزینه برای هر عکاس و گردشگری هست. بعد از آن به طرف اصلی ترین بنای شهر اصفهان یعنی مسجد امام خمینی رفتیم که البته بدلیل برگزاری یک مراسم مهم در آن از ورود ما جلوگیری بعمل آورده شد و ما تنها توانستیم به دریافت تعدادی عکس از نمای بیرونی مسجد بسنده کنیم.

مقصد هفتم | کافه آزادگان و بازارگردی

به عنوان یک زوج گردشگر اسپانیایی سفر نموده به ایران تصمیم گرفتیم ناهار را در مکانی به اسم کافه رستوران آزادگان بخوریم که از ظاهری عجیب خصوصا با آویزان کردن تعداد زیادی لوستر از سقف برخوردار بود. بعد از خوردن ناهار به طرف بازار اصفهان رفتیم و به گشت و گذار پرداختیم. در همان ابتدا یک دوست باسکی-ایرانی پیدا کردیم که در زمینه فرش فروشی مشغول بود و ما را با یکی از اصلی ترین صنایع دستی ایران یعنی فرش ایرانی، قیمت و زحمت هایی که برای بافت یک فرش انجام می شوند، آشنا کرد و خیلی حیف شد که ما بدلیل نداشتن جای کافی در چمدان هایمان نتوانستیم از فرش های او چیزی را خریداری کنیم. پول های ایرانیمان تقریبا تمام شده بودند و به همین خاطر، دنبال جایی برای تبدیل ارزهایمان می گشتیم و از هر کسی که سوال می کردیم، آدرس جایی را می داد که تنها در آنجا دو مرد محترم قرار داشتند و خبری از وجود یک صرافی مطمئن نبود! در ابتدا کمی شک کردیم، اما نهایتا به سراغشان رفتیم و با کمی حرف زدن متوجه حسن نیت آن ها شدیم و آنان نیز با قیمت مناسبی ارزهای ما را خریداری نموده، بجایش ریال ایرانی به ما دادند و کمی هم با ما گپ زدند که این همان ویژگی دوست داشتنی ایرانی ها یعنی میهمان نواز بودنشان است. سفر زوج گردشگر اسپانیایی به ایران مملو از جذابیت های بی بدیل هست که میهمان نوازی ایرانی ها بدان جلوه ای متفاوت می بخشد.

بخش خاتمهی

مدت زمان زیادی را در نقش دنیا به تماشای جریان زندگی مردم پرداختیم و آنقدر در اینجا از امنیت و راحتی برخوردار بودیم که متوجه عبور زمان نشدیم و تا به خود آمدیم، تقریبا تمام مغازه ها بسته شده بودند و ما هم راهی جز خوردن یک غذای مختصر در آن وقت از شب نداشتیم. بعد از آن با یک خیابان گردی دلچسب به طرف هتل محل اقامت رفتیم و با بستن چمدان هایمان خود را مهیای سفر به شهر یزد کردیم که می توانید آن را در سفرنامه دیگری مطالعه فرمایید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4492

به "سفر زوج جهانگرد اسپانیایی به ایران ، سفر به اصفهان تاریخی و زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر زوج جهانگرد اسپانیایی به ایران ، سفر به اصفهان تاریخی و زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید