سد مرجانی، زیباترین میراث جهانی استرالیا

به گزارش نوای پرنده پارسی، تجربه لمس میراثی طبیعی که حدود 20 هزار سال قدمت دارد تجربه ای به یاد ماندنی خواهد بود. در اعماق اقیانوس آرام می شود به میهمانی میزبانان آرامی رفت که در یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری جهان زیست می کنند. دیواره مرجانی یا سد مرجانی یکی از مهمترین و زیباترین جاذبه های استرالیا است که در سال 1981 در فهرست میراث طبیعی یونسکو به ثبت رسیده است.

سد مرجانی، زیباترین میراث جهانی استرالیا

این دیواره زیبا و دیدنی که به عنوان یکی از عجایب هفت گانه طبیعی شناخته می شود، در شرق ایالت کوینزلند بیش از سه هزار صخره و نهصد جزیره مختلف را در بر می گیرد و یکی از محبوب ترین مقاصد برای علاقمندان به گردشگری دریایی به ویژه غواصی است. در این منطقه تجهیزات پیشرفته ای برای گردشگران وجود دارد و حتی کسانی که تخصص و تجربه ای در زمینه غواصی ندارند می توانند به همراه راهنما به کلونی های جانوری که در نزدیکی این دیواره زندگی می کنند، نزدیک شوند و تجربه ای به یاد ماندنی را ثبت کنند. در سد مرجانی بالغ بر 30 گونه مختلف از نهنگ، دلفین و گراز دریای زندگی می کنند و نزدیک به 60 گونه مختلف لاکپشت دریایی در این محدوده شناسایی شده اند. سد مرجانی که به عنوان نماد کوینزلند شناخته می شود در مجموع بیش از سیصد هزار کیلومتر وسعت و 2600 کیلومتر طول دارد.

بعد از اخبار نگران گننده ای که در مورد وضعیت مرجان های این منطقه منتشر شد، سازمان پارک دریایی محدودیت هایی برای حضور گردشگران در این منطقه اعمال کرد. به این دلیل که یکی از عوامل آسیب های این دیواره مرجانی حضور توریست ها در این جاذبه طبیعی اعلام شده بود، برای حفظ مرجان های این منطقه، در حال حاضر در مناطقی پذیرش گردشگران صورت می گیرد که کمترین میزان مرجان را دارد و حضور گردشگران در آن چالش کمتری ایجاد می کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1804

به "سد مرجانی، زیباترین میراث جهانی استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سد مرجانی، زیباترین میراث جهانی استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید