سازمان ملل خواستار ارائه مدرکی مبنی بر زنده بودن دختر حاکم دُبی شد خبرنگاران

به گزارش نوای پرنده پارسی، کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل از امارات خواست مدرکی ارائه کنند که نشان دهد شاهزاده لطیفه بنت محمد آل مکتوم دختر حاکم دُبی زنده و سالم است.

سازمان ملل خواستار ارائه مدرکی مبنی بر زنده بودن دختر حاکم دُبی شد خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سازمان ملل متحد روز جمعه خواستار ارائه مدرک یا نشانه ای از سوی مقامات اماراتی مبنی بر زنده و سالم بودن دختر حاکم دُبی شده است.

براساس گزارش یونایتدپرس، این درخواست یک هفته پس از آن مطرح می شود که شاهزاده لطیفه دختر حاکم دبی با انتشار یک پیام ویدئویی گفت که او توسط خانواده اش گروگان گرفته شده است.

دفتر میشل باچله کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل گفته، این سازمان از خانواده شاهزاده لطیفه بنت محمد آل مکتوم درخواست سند و شاهدی درباره شرایط سلامتی وی شده است.

الیزابت تروسل سخنگوی باچله روز جمعه به خبرنگاران در سوئیس گفته، با توجه به ویدئوی نگران کننده ای که ما دیدیم ما درخواست اطلاعات و توضیخات شفاف درباره شرایط شیخ لطیفه شده ایم.

به دنبال بروز شایعاتی در این زمینه، سفارت امارات در لندن روز جمعه طی بیانیه ای گفت که شاهزاده لطیفه تحت مراقبت خانواده اش واقع شده است و به خدمات حرفه ای پزشکی نیز در خانه دسترسی دارد.

این درحالیست که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز چهار شنبه در خصوص شرایط شاهزاده لطیفه بنت محمد آل مکتوم، ابراز نگرانی کرد.

نخست وزیر انگلیس همچنین درباره بررسی پرونده شرایط وی گفت: به نظرم آنچه که ما انجام خواهیم داد این است که منتظر بمانیم و مشاهده کنیم که چگونه آنها پیش خواهند رفت. ما [شرایط] آن را زیر نظر خواهیم گرفت.

پیشتر نیز دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس درخصوص شرایط شاهزاده لطیفه ابراز نگرانی کرده بود.

روز سه شنبه شبکه تلویزیونی بی بی سی ویدئویی متعلق به دختر جوان حاکم دبی منتشر کرد که در آن می گوید زندانی شده و جانش در خطر است.

شاهزاده لطیفه 34 ساله، در سال 2018 تلاش کرد با کمک یک مقام اطلاعاتی سابق فرانسه که در قایقی منتظر او بود از طریق دریا از امارات فرار کند، اما نیروهای کماندو او را در مقابل سواحل هند بازداشت کردند. بنا به تأیید خواهر لطیفه، او در دبی در حبس به سر می برد و نیروهای پدرش او را تحت نظر دارند و مواد مخدر به او می دهند.

پیش از این دادگاه عالی انگلیس که وظیفه رسیدگی به دعوای حقوقی بین حاکم دبی و زن سابقش را داشت، رأی به نفع شاهزاده هیا بنت الحسین داد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6366

به "سازمان ملل خواستار ارائه مدرکی مبنی بر زنده بودن دختر حاکم دُبی شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل خواستار ارائه مدرکی مبنی بر زنده بودن دختر حاکم دُبی شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید