ساخت نیروگاه هسته ای محور رایزنی مقامات ارشد ازبکستان و روسیه

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیرکل شرکت دولتی روس اتم با رئیس جمهور ازبکستان دیدار و موضوع ساخت نیروگاه هسته ای مورد آنالیز و گفتگو نهاده شد.

ساخت نیروگاه هسته ای محور رایزنی مقامات ارشد ازبکستان و روسیه

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، الکسی لیخاچوف مدیرکل شرکت دولتی روس اتم با شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گفت وگو کرد.

میرضیایف در این دیدار از گسترش همکاری های سودمند ازبکستان و روسیه در زمینه انرژی هسته ای ابراز خشنودی کرد.

در این دیدار گسترش بیش از پیش همکاری های متقابل برای تامین تجهیزات و اتخاذ تدابیر لازم جهت ساخت نیروگاه هسته ای در ازبکستان بر اساس نقشه راه تصویب شده آنالیز شد.

در چارچوب اجرای توافقات ساخت نخستین نیروگاه هسته ای در ازبکستان، بین دو کشور در خصوص استفاده از فناوری ها و دانش پیشرفته همکاری های متقابل انجام می گردد.

به همین دلیل در ازبکستان آژانس اوز اتم ایجاد و فعالیت خودرا شروع نموده است. همچنین طرح توسعه انرژی هسته ای در ازبکستان به مدت 10 سال به تصویب رسیده است.

مرحله اول مطالعات مهندسی برای انتخاب محل نیروگاه هسته ای به سرانجام رسیده و در حال حاضر تاثیر این طرح بر محیط زیست آنالیز و اسناد فنی طبق مقررات بین المللی تدوین می گردد.

با هدف آگاهی مردم در خصوص توسعه انرژی اتمی و فناوری های هسته ای در محل ساختمان آژانس اوز اتم مرکز اطلاع رسانی راه اندازی شده است.

الکسی لیخاچوف مدیر کل شرکت دولتی روس اتم نیز در این دیدار بر پایبندی به اجرایی به موقع و کامل توافقات به دست آمده در زمینه بهره برداری از انرژی هسته ای صلح آمیز تاکید نمود.

انتهای پیغام/ح

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1300

به "ساخت نیروگاه هسته ای محور رایزنی مقامات ارشد ازبکستان و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت نیروگاه هسته ای محور رایزنی مقامات ارشد ازبکستان و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید