ریشه کابوس هایی که در خواب می بینیم چیست؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران/اصفهان یک روان شناس بالینی با اشاره به غفلت و کم اطلاعی جامعه در مورد تأثیر روح بر جسم انسان، گفت: برخی از مردم گمان می نمایند اتفاقاتی که در زندگی رخ می دهد و به مرورزمان فراموش می گردد، برایشان حل شده است. غافل از اینکه هیجانات تجربه شده، روابط ناموفق و کلام مسموم که از اطرافیان دریافت می گردد، به جز تأثیر بر روان و شخصیت فرد، بر جسم و سلول های بدن نیز تأثیرگذار است.

ریشه کابوس هایی که در خواب می بینیم چیست؟

ملینا شیرانی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به پایین بودن سطح مطلعی مردم از این موضوع، دلیل آن را مطالعه اندک و عدم مطلعی در زمینهٔ پدیده های روانی و مکانیسم های روح انسان دانست و اظهار کرد: برخی از افراد دوای دردهای مختلف خود را تنها یک قرص یا کپسول می دانند که با مصرف آن همه دردها تسکین می یابد.

این روان شناس بالینی ادامه داد: بسیاری از مراجعان می گویند که ما با قرص و دارو بهبود نیافتیم، آیا با حرف و سخن درمان می شویم؟ این پرسش بیانگر عمق نامطلعی اکثریت مردم جامعه نسبت به پدیده های روانی است. پاسخ به پرسش این است که شما با قرص بیمار نشدید که با آن بهبود یابید، زیرا هر پادزهر باید از ریشه زهر گرفته شود تا خواص دارویی داشته باشد.

شیرانی در مورد ریشه مسائل روحی فردی که از عدم اعتمادبه نفس کافی، افسردگی و خشم پنهان در وجودش رنج می برد، توضیح داد: چنین فردی دارو دریافت ننموده، بلکه از محیط، حرف و رفتار مسموم دریافت نموده است، پس با حرف و سخن نیز درمان می شود. اما برخی مردم جامعه که عجول و ظاهربین هستند گمان می نمایند با مصرف قرص شب ها راحت می خوابند، یا اینکه آرامش ازدست رفته شان بازمی شود، درحالی که از عوارض جانبی این داروها که در طولانی مدت خود را نشان می دهد و مسائلی برای کلیه، کبد و سایر قسمت ها ایجاد می نماید، مطلع نیستند.

وی با تأکید بر اینکه برای حل مسائل روحی باید هیجانات منفی را از بین برد و هیجانات مثبت فراوری و جایگزین آن کرد و بسته های قرص و دارو که مانند میوه و سبزی ها در دست مردم دیده می شود را نتیجه نامطلعی جامعه نسبت به مسائل روحی و روانی دانست.

این روان شناس بالینی در ادامه اضافه کرد: برخی از مردم جامعه حاضرند هرگونه روش های تهاجمی مثل جراحی را بپذیرند، دارو مصرف نمایند، کبد و کلیه خود را قربانی نمایند و معتقدند که این اعمال زشتی به همراه ندارد، اما فکر می نمایند اگر بخواهند اعتراف نمایند هیجانی را تجربه نموده اند که در حل آن ازنظر درونی ناکام مانده اند، برایشان ننگ و زشتی به همراه دارد.

شیرانی بابیان اینکه ارزشمندی ما با جراحی و مصرف دارو حفظ نمی شود، اظهار کرد: تا زمانی که هیجانات فروخورده شود، مهارت های روانی کسب نشود و اعتمادبه نفس افراد همچنان پایین باشد، هیچ دارویی زندگی ما را نجات نمی دهد و نتیجه آن کابوس هایی است که در هنگام خواب دیده می شود.

وی به بسیاری از مراجعان که به استرس و اضطراب گرفتارشده بوده اند اشاره نمود و گفت: این افراد به توصیه روان پزشک داروی ضد اضطراب مصرف نموده اند و در شب های اول بسیار خوب و آرام بوده اند، اما از بعد از مدتی کابوس به سراغشان آمده است. فروید پدر علم روان کاوی، حدود صدسال پیش در این رابطه گفت خواب هایی که می بینیم شاهراهی به سمت ذهن ناهشیار هستند.

این روان شناس بالینی در ادامه توضیح داد: اگر به ذهن ناهشیار اجازه ندهیم که هیجانات را تجربه نموده و بیرون بریزد، او در هنگام خواب این عمل را انجام می دهد و اگر بازهم از طریق دارو، ذهن ناهشیار را سرکوب کنیم او از طریق کابوس ها دست بکار خواهد شد، زیرا در عالم بیداری یک بار برای همواره با کابوس واقعی روبرو نشدیم و آن را برای خود حل نکردیم.

شیرانی توصیه کرد که مردم بیشتر نسبت به علوم رفتاری و روانی مطلعی کسب نمایند و کتاب های بیشتری مطالعه نمایند و اضافه کرد: همه مسائل با دارو حل نمی شوند، اما حتماً سرکوب می شوند. مردم گمان ننمایند که اگر از روان درمانی به آرامی نتیجه کسب می نمایند در مقابل باید هزینه های زیادی نیز بپردازند، ضرر نموده و وقت تلف می نمایند؛ برخی ترجیح می دهند که هزینه را صرف دارو نمایند، درحالی که مشکل جای دیگری قرار گرفته است.

وی با اعتقاد بر اینکه همه مسائل به آسانی، با دارو، تجویز و یا ویزیت ساده حل نمی شوند، اظهار داشت: خودسازی کار بسیار سختی است. انسانی که 30 سال با آموزش، تربیت و روش غلط بزرگ شده و هیجانات فرو خوره در او فراوان است، هیچ روان شناس و معجزه گری نمی تواند در زمان اندک مشکل او را حل نماید بلکه به زمان و سرمایه گذاری احتیاج دارد.

این روان شناس بالینی مخاطب خود را بانوان جامعه قرار داد و توضیح داد: بانوان جامعه بیشتر باید به این نکات توجه نمایند، زیرا آن ها اساس جامعه را می سازند، تربیت نماینده و شکل دهنده افراد جدید جامعه هستند و از درون آن ها اعضای آینده شکل می گیرند و تربیت می شوند.

شیرانی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از بانوان حاضرند دو ساعت زمان و میلیون ها پول در آرایشگاه ها هزینه کند، گفت: همین افراد زیر بار 20 هزار تومان هزینه برای خرید کتاب خودشناسی نمی فرایند و یا اینکه دو جلسه با روان شناس برای برطرف هیجانات منفی که در منزل میان اعضا مبادله می شود صحبت نمایند. این مطالعات به عبارتی تغییر نگرش ها در جامعه هستند که باید مورد توجه قرار بگیرد و احتیاج داریم که در افراد ایجاد شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3766

به "ریشه کابوس هایی که در خواب می بینیم چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریشه کابوس هایی که در خواب می بینیم چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید